Den godaste alkoholfria glöggen???

Chili-choklad från Dufvenkrooks är supergod och inte så söt. Har nog lite alkohol i sig men tillräckligt lite för att kunna säljas på ICA :) Gillar man däremot sött är deras variant med hjortron helt sjukt god också!

Morberg
glogg-2-2--750ml-morberg-collection.jpg

Jag provade Morbergs Svartvinbärsglögg (alkoholfri) men den smakade bara saft. Men den vanliga är kanske bättre.

Jag tycker att Blossas Blåbär och Ingefära är god. Inte för söt och ingefäran "ersätte" alkoholen lite genom att det gav glöggen en liten kick smakmässigt. Den smakade inte saft alls som de flesta alkoholfria glöggar gör. Väldigt god!

Jag tyckte tyvärr inte att den smakade så mycket alls, blev besviken då det lät så himla gott!
Sambon köpte blossas "vanliga" fast ekologisk häromdagen, den tyckte jag var bra :)

Hur alkoholfri ska det vara? Får det vara baserat på vin? Isåfall är nog Blossas alkoholfria ett bra alternativ.

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 500
Senast: Capybara
·
Mat Tips önskas på det godaste köpefröknäcket 🙏
Svar
1
· Visningar
233
Senast: Mia_R
·
Mat Vad har ni för förslag på goda, snabba och enkla (hyfsat billiga) kycklinggrytor :) ? Måste handla middagsmat till ikväll och vill äta... 2
Svar
23
· Visningar
988
Senast: hastflicka
·
Fritid Jag ska tävla hund på Gotland i maj men kommer ha några dagar över för att turista på. Har med en treåring men tänker oss vandring...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025