Den stora julrimstråden

Jag och mina syskon har köpt några hundträningstimmar åt vår mamma och hennes hund (Puck, aka Pucken, som kan behöva lite uppfostran och bantning :angel::p), har någon ett förslag på rim åt det? :D

Jag köpte även ett regntäcke åt hunden då hon inte gillar regn, det skulle vara kul att ha något roligt rim åt.

Plus reflexväst åt mamma och reflex koppel - borde ju rimma något med lysande tänker jag men jag är för dålig på rim för att komma på något 🙈

Ack och ve och stön och suck!
ropas det ibland åt Puck.
Han busar och han äter,
och magomfånget allt större mäter.
Puck har dock flera nyårslöften,
ett är att lära sig gå fot invid höften.
Det vill han träna tillsammans med dig,
därför får du denna gåva utav mig.
 
Ack och ve och stön och suck!
ropas det ibland åt Puck.
Han busar och han äter,
och magomfånget allt större mäter.
Puck har dock flera nyårslöften,
ett är att lära sig gå fot invid höften.
Det vill han träna tillsammans med dig,
därför får du denna gåva utav mig.
Det är inte bara mig klappen är av men annars var den helt perfekt! :love: Går det att ändra på de sista två meningarna? Det är ju av oss syskon, tre st. 🤔

Edit: Och så är puck en tjej men det går ju lätt att fixa :D
 
Det är inte bara mig klappen är av men annars var den helt perfekt! :love: Går det att ändra på de sista två meningarna? Det är ju av oss syskon, tre st. 🤔

Edit: Och så är puck en tjej men det går ju lätt att fixa :D

Det är inte bara mig klappen är av men annars var den helt perfekt! :love: Går det att ändra på de sista två meningarna? Det är ju av oss syskon, tre st. 🤔

Edit: Och så är puck en tjej men det går ju lätt att fixa :D

Fixat! :D

Ack och ve och stön och suck!
ropas det ibland åt Puck.
Hon busar och hon äter,
och magomfånget allt större mäter.
Puck har dock flera nyårslöften,
ett är att lära sig gå fot invid höften.
Och vi hjälper henne så gärna,
att med denna julklapp detta träna.
 
Fixat! :D

Ack och ve och stön och suck!
ropas det ibland åt Puck.
Hon busar och hon äter,
och magomfånget allt större mäter.
Puck har dock flera nyårslöften,
ett är att lära sig gå fot invid höften.
Och vi hjälper henne så gärna,
att med denna julklapp detta träna.
Perfekt!! :love: Att kunna skriva rim är en riktig talang tycker jag :up:

Du har ingen idé åt ett regntäcke för hunden också? :angel:
 
Nu borde denna tråd ligga på förstasidan tycker jag 🤶
Jag skulle behöva hjälp med rim på egensydda mössor, i tyg med femi-symbol, till vuxna döttrar. När de var små fick de ibland egensydda kläder, något de kommenterat att det var länge sen och skulle vilja ha igen. Och eftersom jag är en curlande (not!!) mamma så får de såklart det de vill 😄
 
Var hälsad allsmäktige buke! Jag vill be er om lite hjälp. Jag är totalt värdelös på att få ihop orden till vettiga rim. Den ena julklappen gäller doftljus till min pojkvän där tanken är att de ska användas för kommande förhoppningsvis romantiska myskvällar. ;);)
Den andra julklappen gäller ett halsband åt min mamma. Dyrt och vackert som jag hoppas hon ska tycka om. Tips?
 
Dekorationsbelysning för utomhusbruk i form av en ekorre.
Har även köpt en mössa med flamingo på och en med ankor och ett underställ med flamingo. Kul rim till detta?
 
Nu borde denna tråd ligga på förstasidan tycker jag 🤶
Jag skulle behöva hjälp med rim på egensydda mössor, i tyg med femi-symbol, till vuxna döttrar. När de var små fick de ibland egensydda kläder, något de kommenterat att det var länge sen och skulle vilja ha igen. Och eftersom jag är en curlande (not!!) mamma så får de såklart det de vill 😄

Jag vet att det var länge sen sist
men jag vill inte att ni på värme ska lida brist
med dessa kanske ni får tillbaka barndomsminnen
och jag kan glädja era sinnen
dessa ska sättas på toppen
så att ni blir varma om knoppen
 
Var hälsad allsmäktige buke! Jag vill be er om lite hjälp. Jag är totalt värdelös på att få ihop orden till vettiga rim. Den ena julklappen gäller doftljus till min pojkvän där tanken är att de ska användas för kommande förhoppningsvis romantiska myskvällar. ;);)
Den andra julklappen gäller ett halsband åt min mamma. Dyrt och vackert som jag hoppas hon ska tycka om. Tips?

Halsband
Detta är något som glittrar och glimmar
så du kan stråla festens alla timmar
så öppna nu detta paket
för hängas om halsen ska det
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 821
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp