Bukefalos 28 år!

Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men här har man ju som mål att det ska gå åt helvete. Jag tycker det är en skillnad i att ha ett miljö mål och vara usel på att uppfylla det och att anstränga sig allt man kan för att förstöra vår möjlighet att överleva. Det är pinsamt det med men inte genant pinsamt.
Jo, det finns ju absolut en skillnad i att man kanske inte riktigt tror på en klimatkris från vissa håll, det har du rätt i.
 
Ja men här har man ju som mål att det ska gå åt helvete. Jag tycker det är en skillnad i att ha ett miljö mål och vara usel på att uppfylla det och att anstränga sig allt man kan för att förstöra vår möjlighet att överleva. Det är pinsamt det med men inte genant pinsamt.
Källa på det, tack
Jag kan garantera att Sveriges utsläpp inte ens skulle ha nån minsta betydelse för vår överlevnad om jmf med övriga länder som tex Indien, Kina, Ryssland. Världens överlevnad vilar inte på Sverige. Innan reduktionspliksänkningen så var ju världen ändå på väg åt katastrof. Den skulle ändå vara på väg mot katastrof om Sverige förbjöd all trafik på vägarna. Så lite betyder vi i den stora världen
 
Källa på det, tack
Jag kan garantera att Sveriges utsläpp inte ens skulle ha nån minsta betydelse för vår överlevnad om jmf med övriga länder som tex Indien, Kina, Ryssland. Världens överlevnad vilar inte på Sverige. Innan reduktionspliksänkningen så var ju världen ändå på väg åt katastrof. Den skulle ändå vara på väg mot katastrof om Sverige förbjöd all trafik på vägarna. Så lite betyder vi i den stora världen
Du illustrerar problemet ganska bra, ändå! Skitsamma att vi bidrar till att öka utsläppen på andra platser, vad vi släpper ut i lilla Sverige är ändå en piss i havet! Alla länder borde resonera så!
 
Vad sjutton har Putlers krig med vår regerings avsaknad av miljöpolitik att göra? Känns som du ägnar dig åt vanlig hederlig whataboutism
Jag ville minska ner Svergies betydelse av att kunna rädda vår möjlighet att överleva och sedan ställa det mot hur det ser ut utanför Sveriges gränser.
 
Källa på det, tack
Jag kan garantera att Sveriges utsläpp inte ens skulle ha nån minsta betydelse för vår överlevnad om jmf med övriga länder som tex Indien, Kina, Ryssland. Världens överlevnad vilar inte på Sverige. Innan reduktionspliksänkningen så var ju världen ändå på väg åt katastrof. Den skulle ändå vara på väg mot katastrof om Sverige förbjöd all trafik på vägarna. Så lite betyder vi i den stora världen
Exakt det var vanlig hederlig whataboutism enligt vi i Sverige kan ändå inget göra så vi skiter i det hela och anser att någon annan är ansvarig att lösa problemet. När det går åt helvete så ser vi oskyldiga ut och pekar på någon annan och säger "det var h*ns fel". Resonerar du likadant inom alla delar av ditt liv.
-Nej jag kan inte hjälpa alla barn som slagit sig så jag struntar i att hjälpa barnet som trillat på cykeln och brutit benet av vägen där det riskerar att bli påkört.
-Nej mina skattekronor kan inte finansiera hela kriminalvården så jag betalar ingen skatt.
osv osv
 
Just därför kanske man borde fatta att det är bra om ALLA gör något?
Ja men ta bort tanken på att allt vilar på vad Sverige gör. Även om diesel skulle kosta 100kr litern i Sverige så skulle världen ändå inte uppnå 1,5 grader

När Sverige höjde red. plikten till 30,5 så skulle man med det vara ett föredöme för hela världen. Alla skulle följa efter. Jo pytsan vilken felräkning det blev. Det var väl inget land i världen som följde efter.
 
Ja men ta bort tanken på att allt vilar på vad Sverige gör. Även om diesel skulle kosta 100kr litern i Sverige så skulle världen ändå inte uppnå 1,5 grader

När Sverige höjde red. plikten till 30,5 så skulle man med det vara ett föredöme för hela världen. Alla skulle följa efter. Jo pytsan vilken felräkning det blev. Det var väl inget land i världen som följde efter.
Nej men det blev ganska många ton mindre koldioxid och det blev rätt många jobb som skapades.
Jag förstår inte det här med att bara ge upp som du och dina gelikar gör. Ja jag hoppas ju att det är ge upp och inte att man är så pantad så man inget förstår och tror att problemet löser sig av sig självt.
 
Vad vet du om hur folk här på forumet agerar ute i verkligheten?

Isf hade man hört det i media. Nu gör man inte det. Endast några stycken som sätter sig på Essingeleden och vill rädda våtmarker. Nu har även det upphört
Hur får man förresten betalt, är det per inlägg? Fast månadslön? Eller något annat upplägg?
Om du är så intresserad av en sådan anställning får du väl ringa till SD :up:.
 
Isf hade man hört det i media. Nu gör man inte det. Endast några stycken som sätter sig på Essingeleden och vill rädda våtmarker. Nu har även det upphört

Om du är så intresserad av en sådan anställning får du väl ringa till SD :up:.
Så för att göra något måste man klistra fast sig på Essingeleden. Du har en väldigt vriden syn på vad det är att göra något. Man kan göra massor av saker dom inte går några rubriker.
Vad gör du själv mer än sitter här och sprider sd propaganda? Du måste nästan med Dr inlägg du nu gjort ha en rejäl meritlista.
 
Isf hade man hört det i media. Nu gör man inte det. Endast några stycken som sätter sig på Essingeleden och vill rädda våtmarker. Nu har även det upphört

Om du är så intresserad av en sådan anställning får du väl ringa till SD :up:.
Det finns rätt mycket människor gör som inte är i syfte att skapa uppmärksamhet. Många inser att vi har precis lika mycket påverkan med våra insatser som andra människor på jorden har, till och med en betydligt högre klimatpåverkan att utgå från - så även en mindre åtgärd här kan göra mer än en stor, nästan omöjlig att begära, från en medmänniska i Indien eller Kina.
 
Det finns rätt mycket människor gör som inte är i syfte att skapa uppmärksamhet. Många inser att vi har precis lika mycket påverkan med våra insatser som andra människor på jorden har, till och med en betydligt högre klimatpåverkan att utgå från - så även en mindre åtgärd här kan göra mer än en stor, nästan omöjlig att begära, från en medmänniska i Indien eller Kina.
Det där påståendet får du nog exemplifiera med siffror från erkänt pålitlig statistik. Vilken mindre åtgärd här i Sverige kan göra mer än en stor "nästan omöjlig att begära" i Indien eller Kina? På nationell nivå???
 
Det där påståendet får du nog exemplifiera med siffror från erkänt pålitlig statistik. Vilken mindre åtgärd här i Sverige kan göra mer än en stor "nästan omöjlig att begära" i Indien eller Kina? På nationell nivå???
Jag tolkar det som det gamla vanliga alltså att en utgift på 1000:- är en skitsak för någon som tjänar säg 100000:-/månad medans det är en stor utgift för någon som tjänar 10000:-/månad.
Med andra ord det är lättare att dra ner X kg av sina koldioxidutsläpp om du släpper ut X+ ett antal ton per år än om ditt utsläpp är lägre än X kg
 
Apropå hur farliga SD är för demokratin i Sverige, och hur jävla hycklande det är av dem att säga att Magdalena Andersson är Trumpifierad så känns det att den här grejen borde upprepas regelbundet: https://tidningensyre.se/2022/5-september-2022/sds-partisekreterare-valsabotage-kan-avgora-valet/

Jomshof talar om valfusk innan valet... vem tror seröst att det är något som kommer ändras till nästa val när all retorik trappats upp och målposter flyttas på? Ekeroth nämner något som verkar oklart, verkar inte finnas annat än i hans huvud, om OSSE - där Björn Söder är ORDFÖRANDE nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp