Någon som använder det fodret och kan berätta om era erfarenheter? Jag funderar på derby vital till min ena som är svårfödd och undrar om ni vet var det ligger i pris?
Derby Vital är ett tillägsfode,det är proteinrikt en säck 25kg 266:- sedan finns det 2*7,5 kg för 170:- ger mina hästar själv 4 st olika Derby foder!!! Det finns massa olika det tycker jag är jätte bra
Derby foder ligger bra mycket bättre i pris än många andra, man får inte glömma att titta på innehållet i säcken för det är det du betalar för.
Derby Starndard ligger på 123;- för 25 kg där i finns alla mineraler och A D3 E vitamin i och så är det 30% lusernmjöl. Gå in på www.derbyfoder.com så kan du hitta var dom säljer närmast dig. (protein foder och musli foder är dyra)
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Hundavel & Ras Det är ett (för er) sämre avtal än SKKs foderavtal/bibehållen avelsrätt. Läs och jämför med deras avtal, så får du ett hum om hur det...
Hästmänniskan Jag upplever definitivt att de är svårare att få bort från cobbarna/de med behåring. De andra tar behandlingen på ordentligt och visar...