Det här med avföring och magproblem

DeCloe

Trådstartare
Hej på er bukefalister,

det var skitlängesen (passande uttryck i sammanhanget) som jag postade här i forumet men tänkte att det var dags att göra igen efter 1-2 års uppehåll. Av någon anledning får jag för mig att de som hänger här inne har ypperliga medicinska kunskaper.

Nu till min prekära situation: jag befinner mig i Indien sedan 2 1/2 månad tillbaka och har lyckats överleva resan såhär långt utan några större men än att jag blivit hundbiten och varit tvungen att ta rabiessprutor. Men sedan typ en månad tillbaka så har min mage uppträtt på ett sätt som den inte brukar göra hemma. Det kan ju bero på den förändrade dieten men då tänker jag mig att det borde kommit tidigare (även om vissa ruskiga sjukdomar har långa inkubationstider) isåfall.

Jag har som sagt varit tvungen att uppsöka indisk sjukvård tidigare och det var inte en jättetrevlig upplevelse så jag undviker det in i det längsta (befinner mig i ett område som inte har några vettiga alternativ). Men nu börjar jag fundera över om jag har blod i min avföring. Normalt sett så har jag förstått att det märks tydligt men jag har liksom små ljusröda klumpar och avföringen är ofta lite spräcklig. Även kan jag nämna att den oftast flyter och att jag är lös/hård/normal om vartannat. Emellanåt så har jag ont i magen och det händer att jag känner mig lite yr i skallen, vilket i och för sig kan ha berott på baksmälla i vissa av fallen.

Är det någon som har erfarenhet av otrevliga magbakterier eller myggburna sjukdomar? Jag tänker att jag skulle kunna ha denguefeber (inte särskilt troligt dock eftersom det nästan alltid ger hög feber och det har jag inte) eller giardia. Det är ju lite lurigt det där eftersom det finns många tropiska sjukdomar som i sällsynta fall ger symptom som är helt olika de "normala".

Någon som har några teorier? Helst inga där ni säger att jag troligtvis kommer dö inom en månad...
 
Sv: Det här med avföring och magproblem

Gå till läkaren!
Det kan ju vara alla möjliga konstiga smittor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp