Det här med inverkansbedömda ritter..

Wonderwoman

Trådstartare
Kan någon vänlig själ förklara för mig skillnaden mellan de olika inverkansklasserna? Är smått förvirrad av alla olika klasser som finns numera :angel:

Har jag fått med mig rätt att:
ST -Stilterräng, där ryttaren bedöms? enbart terrängritt? Heter det då ST80H?

IT - Stilterräng där hästen bedöms? enbart terrängritt? Heter då IT90H? är inte det som heter TH90? eller är de olika?

IF - helt enkelt som "vanlig" fälttävlan tex. H90 men man bedöms även på stilen? Heter det då: IF90H?
 
Kan någon vänlig själ förklara för mig skillnaden mellan de olika inverkansklasserna? Är smått förvirrad av alla olika klasser som finns numera :angel:

Har jag fått med mig rätt att:
ST -Stilterräng, där ryttaren bedöms? enbart terrängritt? Heter det då ST80H?

IT - Stilterräng där hästen bedöms? enbart terrängritt? Heter då IT90H? är inte det som heter TH90? eller är de olika?

IF - helt enkelt som "vanlig" fälttävlan tex. H90 men man bedöms även på stilen? Heter det då: IF90H?

SH är bara för unghästar 4-6 år då bedöms hästens kapacitet, galopp och hoppförmåga

IT är för ryttaren på hästar 7 år och uppåt och då bedöms ryttarens inverkan , position mm

IF är gamla tidens stilfälttävlan då man rider alla 3 grenar och poängsätts. Väldigt ovanligt nuförtiden. De övriga rider man bara terrängmomentet.
 
SH är bara för unghästar 4-6 år då bedöms hästens kapacitet, galopp och hoppförmåga

IT är för ryttaren på hästar 7 år och uppåt och då bedöms ryttarens inverkan , position mm

IF är gamla tidens stilfälttävlan då man rider alla 3 grenar och poängsätts. Väldigt ovanligt nuförtiden. De övriga rider man bara terrängmomentet.
Tack då är jag med! :D tittade lite på tdb och som du säger IF verkar vara ovanligt.

Men får man ställa upp med häst under 7 år i IT?
 
Tittar man på tdb så finns det TH. Är TH samma som ST? För det hette väl TH tidigare? :idea:

TH är för hästar tom 6 där får man inte rida en 7 åring (såg att jag skrev SH)

IT får man inte rida hästar som är 6, de hamnar automatiskt i TH

SH är det som heter IT nu
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp