Bukefalos 28 år!

Det kan bli ett mästerskap till för All In

Han verkar ha tävlats rätt sparsamt mellan mästerskapen. Fått långa perioder av att bara fått vara häst och gå i hagen. Man kan ju alltid hoppas att han kan komma tillbaka i samma form en gång till! Nog för att Peder har andra bra hästar. Men ingen är som Allan i toppform.
Ja han behöver inte direkt träna på att tävla😆
Tror inte Peder hade tagit ut honom alls om han inte kände att det finns mer i honom och med tanke allt den hästen har gjort så är det en helt fantastisk individ till häst tycker jag.
Hans helbror ska tydligen vara godkänd nu, lär nog bli mkt använd 🤩
 
Ja han behöver inte direkt träna på att tävla😆
Tror inte Peder hade tagit ut honom alls om han inte kände att det finns mer i honom och med tanke allt den hästen har gjort så är det en helt fantastisk individ till häst tycker jag.
Hans helbror ska tydligen vara godkänd nu, lär nog bli mkt använd 🤩
Alltså, det man måste veta är att hästar som All In och Indiana inte är för amatörer.
Det är få ryttare som klarar av dessa typer av hästar.
Visst önskar ”alla” sig en All In, men det är otroligt få som skulle klara av honom.
Jag hade mycket hellre betäckt med en hingst som lämnar mer ridbara avkommor som fler än proffsen klarar av.
Det är alldeles för många ryttare som har för svåra hästar. Ryttare som aldrig vågar rida ut och hästar som blivit missförstådda och tagit över.
Personligen tycker jag aveln går åt fel håll. Det är stor brist på hästar som glada amatörer kan rida.
 
Alltså, det man måste veta är att hästar som All In och Indiana inte är för amatörer.
Det är få ryttare som klarar av dessa typer av hästar.
Visst önskar ”alla” sig en All In, men det är otroligt få som skulle klara av honom.
Jag hade mycket hellre betäckt med en hingst som lämnar mer ridbara avkommor som fler än proffsen klarar av.
Det är alldeles för många ryttare som har för svåra hästar. Ryttare som aldrig vågar rida ut och hästar som blivit missförstådda och tagit över.
Personligen tycker jag aveln går åt fel håll. Det är stor brist på hästar som glada amatörer kan rida.
Oj vad stora växlar du drar på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med trefaldige OS-medaljören H&M All In i pension är Peder Fredricsons plats i årets svenska OS-laget långt ifrån given. Men med tre...
Svar
0
· Visningar
86
  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans har All In och Peder Fredricson vunnit sex mästerskapsmedaljer, bland många andra medaljer. Valacken har beskrivits som en...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson och Lisen Bratt Fredricson investerar. Nyligen blev det klart att paret genom sitt företag blir hälftenägare i godkände...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sverige tog sig inte vidare till andra rundan när League of Nations reds i Ocala under natten till söndagen. Peder Fredricson var den...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp