Hur menar du med kostomlällning? Men ja, kosten är a och o. Jag har lärt mig vad jag behöver för doser till viss mat och äter sällan mängder med kolhydrater.

Dock har jag aldrig lärt mig att kolhydraträkna. Men tror det hjälper många.

Diabetes typ 1 sedan 2002.

Det är själva grunden på mående för en diabetiker. Det jag har lärt mig är att snabba kolhydrater är nästan värre (eftersom man äter mer) än sockerbaserade produkter som choklad, smågodis osv. I jul var mina värden helt uppåt väggarna, inte så mycket pga julgodis för det åt jag inte så mycket av förutom Noblesse, men all julmat. :d Min diabetesläkare trycker på att jag ska drastiskt dra ner/sluta äta snabba kolhydrater hur nu det ska gå till med en pasta och all asiatisk mat älskande person. :crazy:

/Diabetiker 1 sedan 17 års ålder

Någon som lyckats få bättre värden med hjälp av kostomläggning?
Japp.... Mina värden störtdök när jag drog ner rejält på kolhydraterna (det gjorde vikten med).... LCHF är kanske ingen universalgrej för alla.. men för mig funkade den klockrent....

Min far har visserligen typ två men hans värden blev också bättre när han åt typ GI-LCHF! Han testade varje kväll ett tag.

Liknande trådar

Relationer Helt oväntat fick mitt unga vuxna barn diabetes typ 1. Det är inget vi har 'i familjen' så utöver att det kom som en överraskning så...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 597
Kropp & Själ Det finns flera anatomiskt utbildade här, så jag hoppas på svar... Frågan är: Sitter det något ligament/-fäste på båtbenet (i handen)...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
684
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka