Digital IUP Unikum - elevens del?

Asa_S

Trådstartare
Jag har framgångsrikt loggat in som förälder och kan nu tillsammans med mitt barn läsa de omdömen h*n fått av undervisande personal. Dock står det i handledningen att jag ska kunna läsa vad eleven själv skrivit men det finns inget sådant och eleven själv känns inte vid att de skrivit något. I pilotprojektet förra året skrev jag tillsammans med barnet själv in barnets kommentarer men jag hittar inget ställe för det. Samtidigt finns det minst ett ställe där jag efter samtalet ska bekräfta att jag tagit del av både det eleven och pedagogen skrivit inför samtalet så det måste betyda att jag förstått instruktionerna rätt.

Är det någon som vet vart man kommer åt det ställe eleven ska fylla i?
 
Sv: Digital IUP Unikum - elevens del?

Det syns automatiskt om eleven skrivit något så ditt barn har nog inte skrivit något ännu. Våra barn skriver sina kommentarer hemma med sina föräldrar, de äldre skriver en del på skolan. Du kan be ditt barn logga in själv så kan ni fylla i vad h*n tycker.

(dvs du måste veta vilken inloggning ditt barn då det är en annan än din - fråga läraren eller ditt barn)
 
Sv: Digital IUP Unikum - elevens del?

De skriver ju iaf på vår skola enbart inför utvecklingssamtalen. Är det så att ni redan haft detta i år så kommer ditt barn att börja skriva kommentarer till hösten.
Min dotters lärare har bara skrivit i det som vi pratade om på utvecklingssamtalet, de hade inte fått igång Unikum för föräldrarna då.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 592
Senast: Gunnar
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 539
Senast: TinyWiny
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 341
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 071
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp