Direktör stoppar folk i Tollsbo

Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

verkar ju vara en trevlig kille...ganska lik de flesta rika hästägare jag mött som fattig hästskötare :)
 
Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

Man vet ju inte riktigt bakgrunden till det hela
eller hur det ser ut runt huset och den populära skogsvägen.
Nog låter det ändock som om mannen ifråga har
bäddat för konflikter.
Ett populärt promenadstråk där det står vakter
och stoppar låter inget vidare.
Stackars grannar kan man spontant tycka!
om man går efter vinklingen på artikeln,
dock utan facit ihand.
 
Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

Snart är allemansrätten ett minne blott!!! Man blir som man umgås... ett steg mot ett "öppnare" europa... I alla fall för dem som har kapital att köpa sig frihet för...

Detta är bara en början.... det blir värre!
 
Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

Han har ju säkert rätt att göra så, det är väl inte så mycket att göra.
Men det verkar vara en himla trist människa som inte kan dela med sig.
Om dom så gärna vill vara ifred kan jag inte förstå varför som skulle bo just där på en stor ridanläggning som såklart lockar annat folk att se på.
Bygg ett hus i skogen i stället.
 
Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

Virrpannan skrev:
Snart är allemansrätten ett minne blott!!! Man blir som man umgås... ett steg mot ett "öppnare" europa... I alla fall för dem som har kapital att köpa sig frihet för...

Detta är bara en början.... det blir värre!

Jo, jag är rädd för det! Bara rika knösar som får njuta av vår vackra natur.
Tycker det ska finnas möjlighet för alla att njuta av skogar, ängar och sjöar.
 
Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

Nu var denna publicerad för nått år sedan men ändå.
jag själv tränar för hans son enock johansson.

Och känner dem sedan innan, bara för att han har pengar betyder det inte att han är grinig o inte vill träffa andra som inte har dem pengarna. o jag förstår helt o hållet varför han inte vill att folk går precis vid tomten, för den vägen som alla pratar om att dom vill passera är precis vid enocks boningshus o precis vid allt annat, hur kul är det om alla ska springa inne på ens tomt, o speciellt vid stallet där värdefulla hästar finns..

// elin
 
Sv: Direktör stoppar folk i Tollsbo

Man vet ju inte riktigt bakgrunden till det hela
eller hur det ser ut runt huset och den populära skogsvägen.
Nog låter det ändock som om mannen ifråga har
bäddat för konflikter.
Ett populärt promenadstråk där det står vakter
och stoppar låter inget vidare.
Stackars grannar kan man spontant tycka!
om man går efter vinklingen på artikeln,
dock utan facit ihand.

Som sagt vet alla inte bakgrunden till detta, vi bor i hylte där tollsbo även ligger. o som sagt tränar jag för både hans söner. o vet precis hur det ser ut vid deras hus, o förstår att dom satte vakter där innan, o att dem inte vill ha massa människor virrande runt på deras tomt intill husen.. O han har faktiskt gjort om en liten väg, jätte trevlig att gå på, precis innan man ska upp på deras avfart, till en stig som man kan gå på.. Det tycker jag faktiskt va "snällt", hade jag byggt hus där dom bor idag, hade inte jag velat att massa sprang omkring med hundar elr dylk på tomten, .. vissa borde ta REDA PÅ FAKTA innan dom säger något.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Hallandsposten) Länsstyrelsen har varit på plats i Tollsbo där direktör Anders Johansson stoppar folk som promenerar på vägarna förbi...
Svar
0
· Visningar
1 407
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp