Div 1 ,Div 2 och div 3 jag vill veta mera kring detta....

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Marlenè
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 994
M

Marlenè

Är nyfiken på att få information kring hur det fungerar i det olika divitionerna (stavas det så ? :o )

Hur sker uttagningen?

Har varje ridklubb lag som tävlar tillsammmans och åker runt på speciella tävlingar eller?

Och hur många är det i varje lag?

Vad händer om laget vinner ex div1, går de då automatiskt vidare till att tävla på elitnivå eller?

Vilka program rids på de olika nivåena div3 div2 och div 1?

Hur många tävlingar omfattar det?

Hoppas någon har koll och har lust att ge mig denna information
:bow:

Sv: Div 1 ,Div 2 och div 3 jag vill veta mera kring detta....

För att börja med hur lagen tas ut så är det helt upp till varje enskild klubb hur de vill göra.

Reglerna för elit, div I och i viss mån div II bestäms på förbundsnivå och reglerna hittare du på förbundets hemsida.

Detaljerna för div II (som t.ex. vilka program som rids) bestäms på distriktsnivå och bör finnas på ditt distrikts hemsida.

Div III är helt upp till varje distrikt. reglerna bör finnas på distriktets hemsida. DIV III finns inte i alla distrikt.

Sv: Div 1 ,Div 2 och div 3 jag vill veta mera kring detta....

Tack för ditt svar jag ska genast gå in på ridsportsförbundets samt mitt distrikts hemsida för att söka mer information.

MVH Marlené

Liknande trådar

J
Dressyr Hejsan. Är ny här på forumet. Har fått överta min dotters identitet. Som ponnymamma har man under åren råkat ut för diskussioner och...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: break_a_leg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår