Djurpratare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Djurjouren

Trådstartare
Ni som pratar med djur (kanske fel ställe att lägga tråden) märker ni nån skillnad på att prata med hund, katt eller häst eller nåt annat djur? Pratar de likadant, känner de samma känslor? Nått annat ni kan komma på? Tacksam för all info, även det obetydligaste ni kan komma på.
 
När jag pratade med djur i höstas märkte jag ingen skillnad mellan hund/katt, men det var väldigt olika från individ till individ, det är precis som oss människor, alla har olika tankar om saker.

MVH//Horsen :bump:
 
Det är stora skillnader, men ändå jättesmå....det är mer känslan som kommer in och stör lite ;).

När jag började kommunicera med djur tyckte jag att det var samma sak, men ju längre jag hållit på (snat 2½ år) och har analyserat vad jag fått fram...frågat vidare osv. ja, det är faktiskt ganska stor skillnad på vilka djur det är. Jag har sparat en utskrift från nästan alla konsultationer (hjälp vad mycket papper det blev..:crazy:) och det är riktigt intressant och jämföra resultatet - redan innan jag la märke till skillnaden mellan djurslaget hade jag det på papper... :)
I grund och botten är dock allt samma, det får vi inte glömma.. :)

Lite jämförelser...

Hästar är det djur jag kan bäst, på alla plan. Jag tycker det är lättare att leva mig in i en hästs situation, hur de rör sig mm, samma sak med känslan - jag får Mycket starka känslor från dem, kanske bara för att jag är den jag är, att jag KAN häst alltså - vad vet jag?! Jag har även alltid upplevt att hästar är Ruskigt ärliga, och berättar mycket med känslor. Visar ofta mycket tydligt vad de vill.. ;)

Katt, sägs bland många vara svåra att kommunicera med...undrar varför :confused:. Jag har inte några problem med dem och lär nog inte ha det heller i första taget. Känslan jag brukar få från dem är att de är ruskigt impulsiva - gör Precis vad som faller dem in. Precis som hästarna kan de vända på två sekunder när de berättar - från att vara helsnurriga till att bli kanondjupa....

Hundar, passar jag inte i hop med. Faktum är att jag gärna skickar dem vidare till andra kommunikatörer - jag förstår mig helt enkelt inte på deras....allt?! Hjälper enbart vänner och jätteakuta med hundar, andra får ta över.

Fåglar är ruskigt kul att kommunicera med, prova om du inte gjort det :D. Inget slår dock vilda djur....oj....:bow: :bow: Ut i skogen med dig, herregud vilka kunskaper de har... :love: Och du får prova på känslor som...trodde inte de fanns.

Det som alltid avgör trots allt, det är hur individen är. Precis som vi har de ju en personlighet :)

Lite nyfiken på varför du undrar? :)

Du vet var PM-knappen är ;)
 
Nu är ju jag som jag är och tror egentligen inte på sånt, men som kattägare så har jag hört att många vägrar prata med katter för att dom är så svåra.

En fråga till dig som är djurpratare, varför är "ni" så rädda för skeptiker?
 
Jag har pratat med mina första kater nu och jag håller med om att de är knepiga, de pratar så långsamt att det är svårt att behålla fokuset tills de klämt fram vad de vill ha sagt upptäckte jag. Kräver mer hjärna av prataren.

Jag är ingen djurpratare och skeptismen kan jag därför inte förklara från deras sida sett men i annat jag gör, som tex healar eller leker med energier på andar sätt så är det jobbigt att ha en skeptisk människa där.
Jag bryr mig inte ett dugg om ifall folk tror på vad jag gör och anser det inte mödan värt att ödsla energi på att "omvända" folk men skeptiska människor vill ofta att jag ska kunna överbevisa dem, göra dem troeende eller i varje fall bevisa att jag har fel och jag bryr mig inte, tycker bara att var människa får ha den tro den vil.
Jag tycker mer att de stör mig när jag "jobbar".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 269
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 740
Senast: Jeps
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp