Djursjukvårdare på SLU?

Skulle jag också vilja veta faktiskt. Har för mig att det är strax över 18 i medel. Plus sån där arbetslivserfarenhet då. Ska du söka?
 
Hösten 2003 var den lägsta antagningspoängen 18,45, i Skara.
Det togs in 25 st.
 
Fattar noll med den poängräkningen :o Kör med vanliga hederliga gymnasiepoäng nu ju :D

Kanske söker dit sen. Ska ju ha den där yrkestjosan först också, och vill nog ta ett sabbatsår och bara jobba och tjäna pengar efter gymnasiet. Men efter det kanske det blir av! :)
 
Det är ju de vanliga hederliga gymnasiepoängen som gäller...

Varje kurs du läser är ju på en viss antal poäng, sen beror det på vilket betyg du får på kursen. G är 10, VG 15 och MVG 20.

När du sen fått ditt slutbetyg tar du alla kursers poäng gånger betyget (tex om du fick VG i Matte A 100p = 1500 och MVG i Matte B 50p = 1000). Du lägger ihop alla poäng och får en slutsumma, som du sen delar i 2500 (det antalet poäng du läser under gymnasiet). Då får du ut ditt medelbetyg. Så om du tex får VG i alla kurser kommer din medelbetyg hamna på 15...
 
Skriv högskoleprov då, behöver ju inte bli tillräckligt men är ändå en extra chans.

Lägsta antagningspoäng HT 2003:
Betyg gymnasielinje (BL) 4,40
Betyg gymnasieprogram (BP) 18,45
Högskoleprov (HP) 1,6
Högskoleprov med arbete (HA) 2,0

De ska också börja ta in 40st så då lär väl intagningspoängen sänkas!
 
Just ja, sånt finns det också ja! :idea: Tur att jag har ett år till att gå, jag vet ju ingenting om sånt här :D
 

Liknande trådar

Anläggning Nån som vet om det är bättre att skruva eller spika fast brädor i hästhage?
Svar
15
· Visningar
1 561
Senast: aglaonema
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en oerhörd beslutsångest när det kommer till vad jag vill bli när jag blir stor (nåväl, större). Nu velar jag mellan att...
Svar
4
· Visningar
663
Utrustning Nån som vet vilka sadelmärken på marknaden som har mest utrymme för hög manke?
Svar
2
· Visningar
502
Senast: Freazer
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp