Bukefalos 28 år!

Djurvårdare

ISABEL

Trådstartare
Jag skulle så gärna vilja arbeta med djur men jag är alldeles för skoltrött för att läsa in ämnena som krävs för att gå utbildningen till djursjukvårdare hos SLU, men när jag satt och sökta på Google fann jag ett andra alternativ: DJURVÅRDARE! Kolla hemsida: http://www.blastjarnan.se/om-oss/medarbetare/djurvardare/

Det som skiljer en djurvårdare gentemot en djursjukvårdare är att man som djurvårdare inte har samma behörigheter som en djursjukvårdare men de arbetsuppgifterna en djurvårdare får göra är precis de jag vill göra.

Nu undrar jag.

Var finns det utbildningar till djurvårdare?
Finns det lediga jobb som djurvårdare?
Hur är lönen? Arbetstider?

Tacksam för svar
 
Sv: Djurvårdare

Just djursjukvårdare existerar inte längre, utan det har övergått till antingen djurvårdare eller legitimerad djursjukskötare. Det är en övergång som pågår just nu, där en hel del förmodligen inte klarar eller vill ta legitimation. Dessa kommer då fortsätta som djurvårdare (om de inte sadlar om totalt).
Därmed kan nog tillgången på djurvårdare bli överflödig.

Annars är det ett jättekul yrke. Lönen är inte den bästa och arbetstiderna varierar. Man får ofta räkna med hårt arbete inom djursjukvården och jobbar man på ett större ställe kan både natt- och helgtjänstgöring förekomma.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Någon som har gått den utbildningen? Jag har sökt och fått en plats, men är tveksam till kompetesen man får. Det finns även en...
Svar
4
· Visningar
899
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Monkie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 135
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 861
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp