DM Stockholm

Litenvit

Trådstartare
Hej alla Stockholmare - glöm inte att DM för Stockholm hålls på UPPSALARITTEN, så missa inte att anmäla dit om ni vill tävla DM!!

Sv: DM Stockholm

Fram till nu ikväll var det bara ett stockholmsekipage (Ingrid B) anmält till T100. Det behövs några flera för att det skall bli ett DM överhuvudtaget. Anmäl er till T100. Det gäller bara att genomföra.

Men - hum - DM går väl över 80 km och inte 100?

I alla andra distrikt men inte i stockholm?! från och med förra året...då var det väl 3 startande eller 4 max i DM och nu 1 anmäld...Bättre att ha det på 80 med andra ord.

Enligt Bosse så är DM på högsta klassen och eftersom det är T100 (tills vidare!) så är det på 100T. Men om det inte kommer in fler anmälningar än de två som är just nu som kommer de redan anmälda att byta klass till T80.

Under förutsättning att distriktet (Ewa V) säger att det är okej att flytta DM't till T80 så överväger RKRK att ställa in klassen T100.

God natt!

Senast ändrad av en moderator:

Det har väl varit undantag för detta i flera andra distrikt andra år - så även om 100 km-klasen ändå skulle komma att hållas i Uppsala låter det helknäppt att inte ha 80 km som DM.
En regel ska väl hjälpa folk, utan stjälpa. (Vet att det inte är du som hittat på regeln, men blir lite trött för jag utgick från att det SJÄLVKLART var 80 km som var DM och inget annat...)

Sörmlands DM har varit på 80km i flera år trots att det varit klasser på 120 och 160km vissa år. Iår blev ju 100km och 120km inställt men enligt proppen skulle DM ändå ha gått på 80km... Reglerna verkar vara olika för olika distrikt då?

Har nu fått klarhet i detta med DM - publiserat på Stockholms distriktet. Och numera är det alltid 80KM och inget annat. Informationen har lagts ut på rönningens ridklubbs hemsida och den som anmält sig till T100 för att rida DM har möjlighet att byta till T80.

Ber om ursäkt för förvirringen.

Alltså: DM Stockholm är på 80 Km (dvs klass 2) på Uppsalaritten.

Glad midsommar!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik? 2 3
Svar
57
· Visningar
2 231
Senast: Wenniz
·
Mat Jag ska snart till Stockholm och vill gå på en trevlig sushirestaurang med min dotter, gärna på Söder, men annars centralt i alla fall...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Mabuse
·
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
182
Senast: lil-sis
·
Kultur På tisdag åker jag och dottern till Stockholm på utflykt, vi har lite idéer om vilja museum vi vill se men jag tänkte kolla om det finns...
Svar
18
· Visningar
788
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31