Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Sv: Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Visst att framförallt dressyrhästar bör vara tränade för att tåla en brusig bublik, olika situationer och ha förtroende si och så, men att en huvuddommare fäller en stol mitt framför näsan ska väl inte behöva förutspås?! Att det störde ekipaget är ennu mindre ok. Jag menar, visst om det händer ngt i publiken... Osis för Tinne asså, måste vara surt att bli påverkad så i OS...
 
Sv: Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Finns det att se på nätet? var?
 
Sv: Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Nej, för det ska inte hända på den nivån.

Men vadå? Man är väl inte mer än människa? Det kan väl hända alla, OS-dressyrdommare eller inte, lite ska väl dessa hästar klara av, liksom i alla de övriga disciplinerna :grin:
 
Sv: Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Även om hästar är flyktdjur osvosv så bör ju inte en häst på den nivån reagera på en sån liten sak.
De är ju (borde ju vara) vana vid oförutsedda saker som händer iom att de har tävlat så pass mycket på stora tävlingar.

Visst är det självklart att hästen kan reagera på det och hoppa till eller liknande, men inte borde det förstöra ett program (eller ens en del av ett program..)
 
Sv: Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Du är inte heller "där"...

Nä det är jag minsann inte!! Tror f*n inte jag hade pallat det! Varit alltför nervös vilket säkert hade gjort att min häst till och med/möjligtvis hade reagerat på saker den aldrig gjort annars!! grr..
 
Sv: Domartabbe fällde svenskt dressyrlag

Att bli hysteriska för allt från ljud till rörelse.
Såg för många år sedan en clinic med Kyra, och tom hon sa att det var på det viset.

Jag har alltid sagt att om jag slutar hoppa ngn dag och börjar rida dressyr så kommer jag ändå ha en häst med hoppstam. För dressyrhästar är generellt för svåra att ha att göra med till det jag vill rida, hopphästar är lugnare. Det finns tom forskning som visar att det är så. Presenterades i Ridsport för ngt år sedan.
Varför vet jag inte, och varför dressyrryttare vill ha sådana hästar vet jag inte heller, jag är hoppryttare på låg nivå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svensk dressyr toppar! På söndagen stod det klart att Sveriges dressyrlag vinner FEI Nations Cup, dressyrens internationella nations...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sverige har tagit sin första lagmedalj i dressyr på tio år. - En helt fantastisk känsla, inte utan att jag kände pressen, säger Patrik...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Therese Nilshagen, 34, Sveriges nya dressyrstjärna, slog till igen. Hon slutade femma i lördagens kür-final med nytt personligt rekord...
Svar
0
· Visningar
556
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) YPÄJÄ, FINLAND: Inte heller i det individuella Nordisk Baltiska Mästerskapet i dressyr blev det några framgångar för Sverige...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp