Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jättesköna, har haft dressyr till min häst och när han växt ur den så fick jag låna en hopp i väntan på min nya dressyr (Amerigo). Hoppen var också otroligt skön att rida i. Min häst har funkat väldigt bra med Dominus, trivdes väldigt bra med dom på ryggen.
Har en hopp, medium wide och 18", men liten i storleken (vet ej om det är generellt känt för Dominus) och känns betydligt mer som en 17,5". Ligger suveränt på flera av våra hästar, funkar riktigt bra på pållar med markerad manke (enligt mig)!
Har bara provat dressyren på islandshäst ett par gånger och tycker om den men misstänker att det blir annan känsla på halvblod. Skön sadel iallafall och snygg Älskar färgerna!
Sköna och väldigt trevliga sadlar, men ohyggligt opassande min kropp. Inte ens rätt str. fungerar på mig utan jag sitter så illa i dem och når inte fram till benstöden. Så är man kort och liten så får man en helt annan känsla än om man är lång i dem.
Bra kvalitet för de pengarna. Jag har bara ridit i dressyrmodellen. Den var skön. Men jag upplever det som att man kommer lite väl långt ifrån hästen i dem. Det är nog den enda nackdelen jag kan komma på. Visst är inte lädret lika fint som på tex Amerigo. Men det kan man ju inte förvänta sig för det priset.
I övrigt tycker jag det är en bra sadel.
Underbart skön sadel i bra läder o till ett bra pris!
Tyvärr ändrade min pålle sig så mkt i ryggen att de fick bli en Amerigo istället...
Hade iaf aldrig tvekat på en Dominus igen om det skulle bli aktuellt i framtiden.
Som någon skrev så e de lite små i sitsen, hade oxå en 18" men den var som en 17,5".
Jag har provat en dressyr och den var jätteskön, men sadeln glappade bak pga alldeles för böjd. Sen vet jag folk som har dem på raka hästar, bla en tjej i grannstallet som tycker den ligger perfket på hennes raka, så jag undrar om de går att få i olika typer av bommar, som amerigo (Hon har köpt sin begagnad)
Jag har också haft en Dominus dressyr. Köpte begagnad och bara älskade den. Jag satt som en prinsessa den,på vilken studsig och stampig häst som hellst. Tyvärr sålde jag med den när jag sålde hästen. Ångrar mig än idag. Letar förtvivlt enter en bättre begagnad, men hittar ingen
Ekonomi & Juridik Selger nye Equestrian Stockholm ponni shabrak, gjorde en pakkepris på 1700 for 3 stykken (purple&gold, Royal navy og Mahogny Glimmer)...