Dominus Sadlar

Sv: Dominus Sadlar

Jättesköna, har haft dressyr till min häst och när han växt ur den så fick jag låna en hopp i väntan på min nya dressyr (Amerigo). Hoppen var också otroligt skön att rida i. Min häst har funkat väldigt bra med Dominus, trivdes väldigt bra med dom på ryggen.

Kan bara säga att jag är SUPERNÖJD med min!!!:love:

Har en hopp, medium wide och 18", men liten i storleken (vet ej om det är generellt känt för Dominus) och känns betydligt mer som en 17,5". Ligger suveränt på flera av våra hästar, funkar riktigt bra på pållar med markerad manke (enligt mig)!:D

Jag har bara provsuttit en dressyr, och den var hur skön som helst!
Dock tyckte jag inte den var liten i sitsen, snarare tvärtom.

Jag hade en Dominus dressyr tidigare innan jag köpte en Prestige. Den var trevlig och skön att sitta i.

VÅGEN för dem :) Sköna att sitta i, bra läder för pengarna. + är ju för deras bruna färger *mums*

Jag älskar Dominus, och min häst också :D. Mkt skön sadel, både hopp och dressyrmodellen.

Har bara provat dressyren på islandshäst ett par gånger och tycker om den men misstänker att det blir annan känsla på halvblod. Skön sadel iallafall och snygg :p Älskar färgerna!

Sköna och väldigt trevliga sadlar, men ohyggligt opassande min kropp. Inte ens rätt str. fungerar på mig utan jag sitter så illa i dem och når inte fram till benstöden. Så är man kort och liten så får man en helt annan känsla än om man är lång i dem.

Bra kvalitet för de pengarna. Jag har bara ridit i dressyrmodellen. Den var skön. Men jag upplever det som att man kommer lite väl långt ifrån hästen i dem. Det är nog den enda nackdelen jag kan komma på. Visst är inte lädret lika fint som på tex Amerigo. Men det kan man ju inte förvänta sig för det priset.
I övrigt tycker jag det är en bra sadel.

Underbart skön sadel i bra läder o till ett bra pris! :love:
Tyvärr ändrade min pålle sig så mkt i ryggen att de fick bli en Amerigo istället...
Hade iaf aldrig tvekat på en Dominus igen om det skulle bli aktuellt i framtiden.
Som någon skrev så e de lite små i sitsen, hade oxå en 18" men den var som en 17,5".

Passar Robin Z-avkommor...

Bommen är väldigt böjd. Fick tillfälle en gång att bara se bommen på ett par av våra vanligaste sadlar, Dominus hade utan konkurrens den mest böjda.

Jag har provat en dressyr och den var jätteskön, men sadeln glappade bak pga alldeles för böjd. Sen vet jag folk som har dem på raka hästar, bla en tjej i grannstallet som tycker den ligger perfket på hennes raka, så jag undrar om de går att få i olika typer av bommar, som amerigo:confused: (Hon har köpt sin begagnad)

Jag har också haft en Dominus dressyr. Köpte begagnad och bara älskade den. Jag satt som en prinsessa den,på vilken studsig och stampig häst som hellst. Tyvärr sålde jag med den när jag sålde hästen. Ångrar mig än idag. Letar förtvivlt enter en bättre begagnad, men hittar ingen :(

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 431
Senast: Elise4321
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 195
Senast: Görel
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka