Bukefalos 28 år!

H

hannibal

Shit alltså... Gamle Hannibal råkade köpa ett ex av Doom 3 på Åhlens härom dagen.

Installerade spelet och började glad i hågen spela.

Jag är inte sppeciellt lättskrämd men fan vad läskigt spelet är... Jag har ryckt till flera ggr, mina nackhår har rest sig i givakt och jag har tom pipigt till. :o

Jag har sett typ alla skräckfilmer och pulsen ökar sällan, så jag är klart imponerad av detta spel måste jag säga...


doom3.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Doom 3

Spelade en del Doom 3, men tröttnade tyvärr efter ett tag. Man började bli lite för bekant med
1 fiende dyker upp bakom
2 fiende dyker upp framför
som de kör med hela tiden.

Om man vill bli rädd borde annars Silent Hill 2 vara ett säkert kort.
http://www.youtube.com/watch?v=tysvNGGFN3M
 
Sv: Doom 3

Jag tycker FEAR är grymt läskigt:o

Aldrig testat Doom själv dock, får kanske ta o köpa det:angel:
 
Sv: Doom 3

Och jag for nyss en meter upp i luften när jag spelade Sims och det började åska i spelet. :angel:

Silent Hill verkar ganska intressant för övrigt. Undrar om man vågar ge sig på det...
 
Sv: Doom 3

Alltså, Doom 3 är ett action-/skräck-/sci-fi-spel. Om man bara vill ha skräck så kanske man blir besviken, för det pangas hela tiden.

Men jag är impad av känslan. Igår kväll så kröp jag (i spelet!) runt i en lufttrumma för att komma undan några demoner. Plötsligt hör jag ett kladd-ljud och ett stönande. Jag tittar ner genom ett ventilationsgaller och ser en demon som äter en annan demons inälvor (!!!).

Eller när jag sprang runt med endast en gnutta liv kvar, kom fram till en skitig kolsvart toalett som jag måste gå igenom. Beväpnad med en pistol och en ficklampa så går jag längre och längre in i mörkret, hinner höra ett stönande innan en grupp såna här trycker in mig i ett hörn och klöser mig till döds.
doom_3_001.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Doom 3

Mwaha, älskar såna spel, fast jag är nog mest för lite medeltidsspel. Som Oblivion brukar jag spela, det är kul, fast kanske lite väl tråkigt i längden. Men fina hästar finns det där. Jag brukar springa fram till ridande vakter och slå på dem så dem sitter av, göra någon förlamningsspell eller liknande, sitta upp på hästen och sticka ifrån vakten xD
Olyckligtvis har jag en dålig vana att "råka" skjuta pilar på hästarna så de blir arga och försöker döda mig. De flesta gånger lyckas jag döda dom i tid, men en gång hände det att en häst tryckte upp mig mot ett träd så jag inte kunde ta mig någonstans, jag fick nästan panik x)
Lite lustigt egentligen attt jag gör sånt i spel när jag är fullt emot djurplågeri och sånt... :D
 
Sv: Doom 3

Doom spelade jag när det kom ut för hundra årsen, men man tröttnar ju efter ett tag, var ju samma sak hela tiden.
Det är säkert ändrat nu.

Tycket inte det var läskigt då, men om du säger att det är läbbigt nu, så ska jag nog inte spela det.
Jag klarar inte av att se en otäck film utan att skita på mig :D
 
Sv: Doom 3

Jag o mitt x gick en period igenom en hel radda med en massa skräckisar. Spelade alla Resident Evil spelen, alla Silent Hill, Alone in the dark osv osv. Kan va jäkligt mysigt att spela dom när man är 2 faktiskt..=)
 
Sv: Doom 3

Jag hatar Doom :crazy: Sitter och är nervös hela tiden :rofl: Var skitlängesedan jag spelade dock, de har säkert uppdaterats en hel del. Sedan har jag en mystisk förmåga att bli illamående av sådana där simulator-spel. Åksjuk på något vis.
 
Sv: Doom 3

Spelade en del Doom 3, men tröttnade tyvärr efter ett tag. Man började bli lite för bekant med
1 fiende dyker upp bakom
2 fiende dyker upp framför
som de kör med hela tiden.

Om man vill bli rädd borde annars Silent Hill 2 vara ett säkert kort.
http://www.youtube.com/watch?v=tysvNGGFN3M

Jag såg Silent Hill 2 i en affär idag och kom ihåg det du skrev så jag köpte spelet,

Ska bli intressant att se hur det är.
 
Sv: Doom 3

Klarade Doom 3 efter mycket skrik och tändande av samtliga lampor i lägenheten samt hund vid fötterna samt tittandes över axeln. Men jag gjorde det! :D
 
Sv: Doom 3

Jag såg Silent Hill 2 i en affär idag och kom ihåg det du skrev så jag köpte spelet,

Ska bli intressant att se hur det är.

Silent Hill 2 är fan helt jävla underbart, speciellt när det begav sig.
Att sitta i ett nersläckt rum och spela det där. Ah, vilken känsla.
Riktigt otäckt ibland.
 
Sv: Doom 3

WORD. aldrig blivit så jävla skiträdd som i mitten av spelet, i kontorskomplexet, när man går in i säkerhetsrummet och ser huvudfienden knata iväg genom korridoren, och så kommer en soldat upp och .. hmm hur ska jag beskriva det, käkar upp kameran. fan vad jag inte ville gå vidare då :D
 
Sv: Doom 3

Det var ett as att lyckas få att fungera på datorn, men med rätt patch så verkar det nu funka (men det verkar vara mer regel än undantag att det kraschar då och då enligt olika forum).

Jag har kommit dryga timmen in i spelet och det är väldigt bra uppbyggd spänning. Intressanta karaktärer. Känns lite Twin Peaks blandat med 28 dagar senare...

Kontrollerna kunde vara bättre, men det ger en ganska charmig känsla.

Nä nu ska jag spela vidare.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp