doppresent från gudfader?

Lavinia

Trådstartare
*inte som i maffiafilmen dock*

Hej!

Min samob har fått den enormt stora äran att vara gudfar åt sin brors dotter. Dopet är snart och som gudfar måste man ju ge en jättefin och passande present och vi är helt clueless vad man ska ge.

Helst vill vi ge något som barnet eller föräldrarna kan använda- dvs inte ännu en dopsked eller nåt smycke som kostar multum som ligger i en hörna och skräpar i flera år tills dottern är tillräckligt gammal för att ändå inte vilja ha det.

Är det någon som har nåt bra tips på vad vi kan ge?

/Lavinia
 
Sv: doppresent från gudfader?

En pall kanske?
77106-pall.jpg

475734993_7a2529f234.jpg

bonde20of20sweden20013.jpg

ST-3pall.jpg


En handmålad potta? Den här köpte jag på ikea och målade själv.
26208792.jpg
 
Sv: doppresent från gudfader?

Haha..

Handmålad potta var ju supergrymt!!

Vi ska till IKEA imorgon så det var ingen dålig idé.

Tack för tips!

Tar gärna emot fler tips!

/Lavinia
 
Sv: doppresent från gudfader?

Verkligen cool potta! Pallarna var också fina.

Min man är gudfar åt sin brorson och vi planterade ett högstammat (eller vad det heter) plommonträd till honom som doppresent. Så kan han komma och klättra i det när han och trädet är tillräckligt stora. Har inte gett ngn frukt ännu, men sen får han väl komma och plocka den också (är endast 9 månader gammal ännu, så trädet har lite tid på sig). De brukar alltid gå och titta på trädet när de är och hälsar på, och vi har skickat foton etc när det blommar. Vi hade nog inte kommit på idén själva, det var föräldrarna som föreslog det.
 

Liknande trådar

Småbarn Hej! Vet inte om det här är helt rätt forum men jag hoppas det. Nästa helg ska min brors dotter döpas och jag har fått äran att vara...
Svar
19
· Visningar
7 158
Senast: Sofie_B
·
Småbarn Jag har begåvats med ett syskonbarn. Barnet är adopterat och tre år fyllda. Nu ska hen döpas och jag och min bror är utsedda till...
Svar
14
· Visningar
2 255
Senast: Lupino
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp