Doppresent??????

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

saltakatten

Vad brukar man köpa som doppresent??? Kusinbarnet (pojke) ska döpas till helgen och jag har ingen aning om vad jag ska köpa i present. Silversked kommer ju mormor eller farmor komma med och mugg tycker jag är så tråkigt. finns det inget roligt man kan köpa? Någon som har ett bra förslag på en rolig doppresent??
 
Sv: Doppresent??????

Min systerdotter döptes för två veckor sedan. Jag gav henne en bomullsfilt med spöket Laban på. Andra saker hon fick var, bestick och tallriksset, sagobok, kläder, skor, pengar, halsband.
 
Sv: Doppresent??????

En bra bok?

Tråkigt men roligt senare är en "guldvikt", som man kan samla på sig några stycken av. Sen så byts det in mot ett passande smycke.

Pengar, eller ett konto för framtida äventyr tycker jag är ganska bra.
 
Sv: Doppresent??????

Jag tycker att det är gulligt med såna där tandaskar att spara sina mjölktänder i....
 
Sv: Doppresent??????

Köpte en gång en sångbok (skattkammarön) med alla de "viktigaste" barnsångerna. Mycket populärt !
 
Sv: Doppresent??????

Sagoböcker kommer att bli ovärderliga så småningom (varför inte någon av klassikerna, vill alla ha i bokhyllan!), eller köp vita handdukar på Ikea som du sedan själv gör fint "tryck" på (köp schabloner och färg på Panduro, blir fint om du skriver barnets namn t ex). Man kan också skänka pengar till Rädda barnen och få gåvobrev från dem. Eller köp en leksak från en "3:e-världen-affär", finns lite roligare än standard där. Kanske pengarna kommer lite bättre till nyta dessutom.
 
Sv: Doppresent??????

Tack för tipsen!! Nu har jag fått några idéer. Sagoböcker lät jätte bra. Ska kolla upp vad som finns.
 
Sv: Doppresent??????

När min systerson döptes köpte jag en ram där man kan sätta ett foto på ena sidan och göra barnets fot eller hand avtryck på andra sidan (finns på Gallerix). Blev jättegulligt. Köpte även en Astrid Lindgren bok.
 
Sv: Doppresent??????

Jag köpte en liten pall/stol som en duktig tjej målade in namn plus födelsedata. Jättefin och omtyckt !
/Dimmalimm
 
Sv: Doppresent??????

Jag köpte dom här riktigt gamla böckerna som man själv hade när man var liten (öh?) typ Elsa Beskow...Minns att jag köpte mors lilla olle och tant grön osv..Finns också de här fina där barnen har blåklockor på huvudet....Jag tror jag hittade mina på bokakademien eller nåt...
 
Sv: Doppresent??????

vi köpte äppelträd till ett par kusiner som döptes samtidigt. de skulle planteras ute på deras lantställe. träden kommer att pollinera varandra.
 
Sv: Doppresent??????

Jag slår som vanligt ett slag för dom böcker jag brukar beställa till dop, alltid lika populära. :)
Det är barnet själv som är "hjälten" i sagan, några vänner brukar få vara med oxå + hemstad m.m. Jättefina böcker enligt mig iaf.

Kommer inte ihåg adressen just nu men jag har för mig att stället heter Sagoborgen eller nåt liknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 690
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 310
Senast: hastflicka
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
898
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp