Dränera hagar

L

Lethal

Har ni några bra tips för att slippa lerhagar?
Främst är det ju ingång/utgången som gärna blir en lerpöl.
Någon som lyckats dränera en lerhage till att bli en trevligare hage?
 
vi har dränetar alla hagar och det blir lite kladigt ändå fast givitvis väldigt lite. Skall tänka på att det kostar och kan gå sönder. Och då måste man ev riva upp allt inte kul :( Innan vi dränera så la vi stenar (som trummlades ner så inget vasst stack upp) hoppas du fattar hur jag mena med det :smirk: Som sagt deänering är jätte bra men kan bli väldigt dyrt i slut ändan
 
Det fanns ett reportage i Ridsport för några månader sen (eller om det var i våras) där det gjort nån sorts träram med sand och grus vid insläppet. Idén verkade helt OK. Kan leta upp tidningen och skanna in det om du vill.
 
Kan ni förklara det där med dränering lite mer ingående? Alltså, inte varför man gör det, men Hur... :bump:
 
nej det där verkade ju vara en praktisk konstruktion, tackar :bump:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
872
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
814
Senast: Mia_R
·
Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 169
Senast: Otherside
·
Avel Behöver tips på hingststationer utomlands med bra villkor. Främst hopphingstar. Gärna tips på ädla snygga hingstar som ännu inte gjort...
Svar
15
· Visningar
1 413
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp