Dränera hagar

L

Lethal

Har ni några bra tips för att slippa lerhagar?
Främst är det ju ingång/utgången som gärna blir en lerpöl.
Någon som lyckats dränera en lerhage till att bli en trevligare hage?
 
vi har dränetar alla hagar och det blir lite kladigt ändå fast givitvis väldigt lite. Skall tänka på att det kostar och kan gå sönder. Och då måste man ev riva upp allt inte kul :( Innan vi dränera så la vi stenar (som trummlades ner så inget vasst stack upp) hoppas du fattar hur jag mena med det :smirk: Som sagt deänering är jätte bra men kan bli väldigt dyrt i slut ändan
 
Det fanns ett reportage i Ridsport för några månader sen (eller om det var i våras) där det gjort nån sorts träram med sand och grus vid insläppet. Idén verkade helt OK. Kan leta upp tidningen och skanna in det om du vill.
 
Kan ni förklara det där med dränering lite mer ingående? Alltså, inte varför man gör det, men Hur... :bump:
 
nej det där verkade ju vara en praktisk konstruktion, tackar :bump:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Amk
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jahapp, åskan tog aggregatet.. 🙁 Aggregatet har försörjt två olika hagar och jag har flyttat tråden beroende på vilken hage som...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: malin_a
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp