Drag/springa med hund

creature

Trådstartare
Jag vill börja springa med min hund, tanken är att hon då ska "dra" mig alltså springa framför.
Det är en liten ras, ca 7 kg och vi kommer bara springa för att det är kul, alltså inte överdrivet ofta eller långt.

Jag funderar då på detta med dragsele. Det finns ju ingen dragsele i storlek med min hund eftersom hon är så liten, så det gäller att måttbeställa en. Men jag undrar om vi bara ska springa "Svensson-style", alltså inte superofta och bara för att det är kul, är riktig dragsele ändå det enda som gäller eller finns någon annan sele som funkar för detta ändamål?
Sitter en dragsele lika bra på en liten hund som på en hund av större mått?
Jag har även funderat på att sy en dragsele själv men det kräver mer efterforskning..

Dessutom undrar jag hur ni gör när ni springer, asfalt är ju inget bra underlag för en hund men hur funkar det med grus? Jag har svårt att komma på ett enda ställe där det går att springa en hel runda i enbart terräng, dessutom blir det ju svårt om det är för snårig terräng eftersom hon är liten och lätt fastnar.. alltså: vart springer ni?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 363
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 599
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka