Drar ni i handbromsen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Scilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 974

Scilla

Trådstartare
Det verkar vara full aktivtet här trots marknadsläget på hästmarknaden.

Priserna rasar månad för månad känns det som är det någon som dragit i handbromsen och inte kommer att betäcka i år? Jag är iaf en av dem.

Sv: Drar ni i handbromsen?

Jag känner faktiskt lite tvärtom. Jag tycker det känns som det har vänt och jag har aldrig haft större intresse för mina föl som i år! Spekulanter som meddelat sitt intresse redan innan de är/var födda och som känns seriösa, trots att jag talat om att årets föl inte kommer att reas ut!

Men jag håller på med vad jag antar räknas som "specialraser" och inte halvblod osv. Så det är väl kanske lite skillnad, folk har kommit underfund med att det är svårt att hitta svenskfödda kvalitétshästar och alla är inte sugna på eller beredda att importera själva och ha sig.

Jag betäcker fler ston i år förhoppningsvis. :)

jag blir i alla fall orolig. Vi velar fram och tillbaka vad vi ska göra med våra hästar. känns inte direkt som någon idé att satsa på avel överhuvudtaget.

Man måste ju utvärdera sin egen marknad hela tiden. Ni har ju helt rätt i att det inte finns någon vettig anledning att producera föl i en icke existerande marknad!

Hade jag känt att marknaden var död hade jag inte betäckt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Nikan
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Kilauea
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 155
Senast: Pinus
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka