Dressyr-hjälm...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Felway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 973
F

Felway

Vad "ska" man ha för hjälm när man tävlar dressyr egentligen? Är det helt uteslutet att använda en Charles Owen JW? :crazy:
Kan tillägga att jag menar "ponny-dressyr" på omkring LA-nivå...

Kom med förslag, gärna med bild också :D :bow:

Sv: Dressyr-hjälm...

Okej, hoppas det ;) Tycker det är "svamp-varning" på de flesta "vanliga" sammetshjälmar... :eek:
Eller så kan det ju vara mitt huvud som inte är skapt för att bära hjälm?! :p

Jag tycker att det är fånigt med dessa "regler". Jag kommer att använda min nya ventilationshjälm även när jag tävlar dressyr.

Enda regeln som finns är att den ska vara godkänd.

Såg ngn hacka på islandsryttare som använder GPA så det finns tydligen "regler" i alla grenar...

Ha det du trivs med och skit i andras löjliga måsten!

Senast ändrad av en moderator:

Okej, alla tycker vi olika ;)
Visst kan jag använda min JW utan att bry mig om andras åsikter, men dressyr handlar ju egentligen mycket om att det ska se ut/vara stilrent... Därför undrade jag om det skulle se helt "fel" ut att komma med en JW, det är ju trots allt en hopp-hjälm...

Du kan nog vara lugn! Min kompis blev distriktsmästare i dressyr förra året å hon har en JW hjälm! ;) .

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 092
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Edla
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka