Dressyrhjälm

FT_ryttare

Trådstartare
fick frågan om vad "dressyrhjälmen" som alla använder var av för märke.. så nu behöver jag er hjälp.

hjälmen används alltså ofta av dressyrryttare, de är sammet och vid örat går hjälmen "uppåt", de är alltså utskuret för örat.
sen så sitter hjälmen ganska lågt ner över ögonen så när man ser ryttarna så ser de ut som om dom inte ser nånting.

vet ni vad de är för hjälm??:confused: :D

Sv: Dressyrhjälm

Supersonic_ skrev:
Charles Owen showhat?

Måste bara fråga, säljs dom fortfarande. Fick för mig att ngn sa att dom slutat tillverka dom. Har en sån och vill gärna ha en sån igen när det blir dags för en ny hjälm. Har letat förgäves efter en:(

Tror inte heller dom tillverkas längre, finns en nyare modell som heter rider 2000 som liknar showhat iaf

Det finns inte en utan två modeller som har ersatt CO Showhat och dessa heter "The Rider" samt "Rider 2000". Skillnaden mellan dem är att "Rider 2000" är lite tjockare än "The Rider".
För er som önskar bilder på hjälmarna kommer de här:

The Rider
02090022_1.jpg

Rider 2000
02090021.jpg

The Rider är en kopia av JW utan läderband! ;) (jaja, inte bokstavligen, men väldigt mycket, sa återförsäljaren iaf när vi fick in sånna förut).

Ja det var den känslan jag fick i Scandinavium då jag snabbprovade hjälmarna, att Rider 2000 var mer vadderad vilket jag antar gör hjälmen varmare än The Rider. Jag fick rådet av personen från Equalityline som jag stod och pratade med ang. hjälmarna att köpa The Rider i stället för Rider 2000.

Tänker du på den affären jag tror att du menar nu hemma hos dig? Pratade som sagt med personal från Equalityline så de borde ju veta :p

Vaaa?

Vi beställde hjälmarna när de var nya tillsammans med de sista Showhat:arna från Equality Line och de sa då att det är en kopia av "Malin Baryard-hjälmen" men med vanliga nylonband istället för läder.

Är det bara jag som tycker att de är grymt fula? :smirk:

Föresten, du som har koll. Vad ligger ovanstående hjälmar på i pris?
Är lite sugen på en ny, mer dressyrigare-hjälm.

har nyss köpt ny hjälm.....
bidde en "show hat":D
lyckades hitta en återförsäljare som lagt beslag på typ nästan hela sverige lagret:cool:

kan lixom inte ha så många hjälmar- har nån lustig form på hjärnan (men den ser helt normal ut enl. läkarna;) )

gillar personligen inte riktigt dom "nya" modellerna.....
"show haten" ska tydligen även vara ngt säkrare... !???! (hört d iaf)

Om jag inte har helt fel sa Equalityline personen jag pratade med att ca priserna var ungefär följande:
The Rider: 1295kr
Rider 2000: 1395kr

(där jag ska köpa mina Petrie Anky går The Rider på 1349kr så iaf under 1500kr för hjälmarna).

CO Showhat slutade produceras JUST för att den inte uppfyllde alla säkerhetskrav som ridhjälmarna var tvugna att uppfylla.

Så jag tror att du har hört fel.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 124
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 916
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka