Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag undrar om en dressyrsadel med mer knästöd är lättare att rida i om man har en skumpig häst? Min sadel har inte så mycket knästöd och hästen är rejält skumpig. Kan det vara lättare att sitta ner om man har mer knästöd eller beror det helt på hur bra balans man har..?
Antagligen sitter man väl något stadigare med mera knästöd, men mest sitter det nog i balansen att du skumpar.
Man ska kunna sitta bra & rida utan problem utan knästöd tycker jag... Knästöd "naglar" ju lätt fast en i sadeln i en viss position.
Tar man bort dom så finns sitsproblemen kvar.
Mitt tips till dig är att rida barbacka
De ger fenomenal balans och förbättrar även sitsen.
Har hästen spetsig rygg? Ha en padd & sitt på isf...
Alltså, har han stora rörelser eller går han ej i form så det är därför det skumpar? Om han inte går i form så börja med det.
Annars så är det klart att det är mkt lättare att sitta still i en sadel med bra stöd, jag har ju mkt lättare för att sitta ned i min dressyrsadel än i hoppsadeln. Det viktigaste är dock att slappna av så man inte spänner sig, försök att rida utan stigbyglar så du kommer ned ordentligt i sadeln.
Ekonomi & Juridik Selger nye Equestrian Stockholm ponni shabrak, gjorde en pakkepris på 1700 for 3 stykken (purple&gold, Royal navy og Mahogny Glimmer)...