Dressyrsadlar - med flata sitsar

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 467
S

__Stilett__

Finns en hel del trådar om dressyrsadlar, men denna tråd ska ägnas till dressyrsadlar som inte har djupa sitsar. Ex "islandshäst" sadlar som används som dressyrsadlar eller vanliga dressyrsadlar som passar denna kategori.

Ni som har såna sadlar, vad har ni för sadlar?
Gärna bilder.

Sv: Dressyrsadlar - med flata sitsar

Jag har haft två flat seat dressyrsadlar, föredrar helt klart det framför djupa sitsar:

Style by Mark Todd:
Mobilen1144.jpg

Amerigo cc:
Mobilen191.jpg

Amerigo cc
Childeric DIS
Farmland Ponciana Dressage FSCC
Style by Mark Todd

Jag har haft en Kentaur Kari, islandssadel. Bra pris och snygg! Jag gillade den som tusan - men pållan bantades och fick sälja den...

Idag har jag provsuttit i en stubben island och en M&N island.
stubben var rätt trevligt utformad men för hård i sitsen.
M&N var trevligt gjord men alldeles för långa kåpor :( (för mig)

Jag har haft en Equipe Islands på min dressyrhäst, trevlig sadel med fritt säte och med bra stöd för skänkeln. Tyvärr för vid och lite för svängd för min pålle så den är inte kvar.

Till gammelpållen har jag haft en Cobra CC (liknar Amerigo CC väldigt mycket), superskön sadel!

Har tyvärr inga bilder kvar på datorn.

Har en Amerigo Alto hemma.. mycket skön och "lättsutten". Vill ha knästöd men inte bli fastköämd så denna är super... Tur för mig att det var den som påööen ville ha:D

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 364
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 337
Senast: Iamia
·
Katthälsa Min katt är en korsning ragdoll perser, och han är väldigt långhårig och fäller som bara den nu, jag borstar var och varannan dag men...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka