Dressyrtravare!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Frallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 5 854
F

Frallan

Någon som tävlar dressyr med sin travare här? Hade varit roligt att snacka lite då jag också gör det med min lilla tjockis :)

Sv: Dressyrtravare!

Jag har haft en travare som jag tränade dressyr med och tävlade Lc och Lb dressyr med, det gick rätt så bra, kunde få bättre resultat än ryttare som hade halvblodshästar. Så visst går det i lätta klasser. Svårare klasser är svårare att tävla i med travare. :smirk:
(Man kan dock få kommentarer pga. att man är där och tävlar dressyr med en travare, kan även få blickar på sig).

Kan få både positiva och negativa kommentarer.

Hur går det för dig och din häst med dressyren och tävlingarna då?

Min travare lärde sig galoppombyten, dock är galoppen den svårare gångarten för travaren. Hästen tyckte om att lära sig nya saker. :smirk:

Jag tävlar dressyr på min foderhäst som är travare. Det går väll med lite varierande resultat, men roligast är ju helt klart dressyrtävlingarna för enbart travare!!

hejhej..

jag tränar dressyr med min travare, visserligen har hon aldrig gått på travet. jag skulle vilja åka på en sådan tävling för bara travare men var hittar man dom??. jag har inte vågat mig ut på tävlingsbanan ännu, men har tänkt att ta det till sommaren=)...// jessica

Tränar på för fullt just nu, men har lång väg kvar. Hoppas kunna tävla till hösten lite. Han måste muskal på sig lite ochh bli mer bärig. han orkar galoppera riktigt samlat några steg, men sen blir det för jobbigt. Försöker samla mod till mig att kanske vara med på en klubbtävling den 6:e mars. men får se... Rider mest lätt för att avlasta ryggmusklerna eftersom han är under uppbyggnad.. vet inte om jag kan samla ihop honom så mycket att jag kan sitta ner ;) men vi startade en LC för 1,5 år sen och fick bara en massa fina kommentarer.. speciellt att han hade mycket fin trav :d , dock var han ju tävlingstravare då och nu är han bara ridhäst.. Så vi får se hur långt vi kommer.

Jag planerar en start med min ostartade travare, skall bara få bort bockningarna från galoppen :p

Han tycker det är så kul så han piper och bockar när jag ber om galoppen, liknar en busig ponny..

Har hittills bara hunnit varit med på en LC dressyrtävling.
Hade tänkt vara med i december, men hästen blev ofräsch och halt, så det sket sig :/
Men när vi var med sist så fick vi iallafall kommentaren:
Fina fattningar trots rasen :)
Hmm fattar inte varför dom ska bry sig i vad det är för ras, men jag antar att det är en komplimang :confused:

Men så fort han är fräsch igen, då jäklar!!! :D

Jag har en kallblodstravare som jag har tävlat lite i dressyren, dock aldrig lokalt, men ska försöka att komma iväg till Ludvika den 3 april..
Någon mer som ska dit??

Uxbjärs Tiller :love:
shoebox.msnw

Nej, inte om det är i örebro. Ska tävla i Lenhovda i småland. Men funderar på en sak. Får man mycket avdrag om man rider lätt? har ju bara ridit effektivt ett par ,ånader och jag kan inte sitta ner på honom. Inte riktigt just för han håller på att bygga muskler i ryggen, men samtidigt vore det kul att få en värdemätare nu så man har något att jobba på under året. Har ju aldrig tagit en dressyrlektion på honom än, men ska börja rida för tränare nu.. Hoppas på fredag. :banana: .

and omdömet som Smurfmodesty hade fått, jag fick omdömet en mycket bra ritt på en svårriden häst när jag var med för 1,5 år sen. Om han är så svårriden vet jag dock inte :crazy: . han är rätt snäll av sig.

Jaja, får se om jag vågar mig dit. När han går bra så går han betydligt bättre än vad han gjorde för två år sen i alla fall och då skrapade vi ihop 154p :D . men tror ni man får mycket poängavdrag om man rider lätt?

Jag tävlar med min 20åring, vann en L:C för 2år sen sen dess har det inte blivit mer tävlande eftersom vi inte haft någon tillgång till bil

Jag tror inte du får rida lätt alls? Om domaren är på mindre bra humör eller dömer hårt så kan du väl bli diskad efter tre felridningar tror jag eftersom det är nedsittning som gäller och allt annat är fel...

Jag har tävlat bâde kallblodstravare och varmblodstravare i dressyr men bra resultat. Klubbmästare med nordisen (vi var dock en liten klubb ;)) Det trâkiga är när domaren redan dömt ut en innan man börjat ritten pga av rasen. Fast jag blir dâ ännu mer taggat att visa att vi verkligen kan! I de högre klasserna räcker dock oftast inte gângarterna till, vâra älsklingar är ju inte avlade till det pâ samma sätt som halvbloden...

Pratade med grannen idag om det där och hon trodde bara att jag skulle få poängsvdrag och en kommentar. Så jag kanske åker dit på söndag nästa vecka, om jag kan samla mod till det :) . Men man lär ju skämma ut sig för det är en annan tanta som tävlar MSV och är med på klubbtävlingrna i LC och LB :angel: . Men men. Det är alltid en början

jag ska till ludvika den 3:e april..då kanske vi ses där då..

jag ska rida individuellt och så ska jag rida i laget så då får du heja på oss

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 780
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 703
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det nederländska ridsportförbundet (KNHS) har utökat regelverket gällande att tävla dressyr på bettlöst huvudlag. Från och med den...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka