Bukefalos 28 år!

Dricker MASSA vatten, kanin

jerseyko

Trådstartare
Visst, det är varmt, men min lilla kanin dricker otroligt mkt vatten, mkt mer än den stora, dessutom pissar han som :devil: och är okastrerad så de luktar ju fördjävligt om honom, ävenf ast man byter spån och diskar buren.

Kan han ha någon brist på något?
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

Ett tips är att ha värmepellets i buren istället för spån :) Luktar mycket mindre hos mina kaniner sen jag slutade med spån.
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

Dricka mycket vatten kan väl tyda på nåt fel på njurarna? *tror*
Ring vetten och fråga iaf :)
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

Mät hur mycket han dricker/dag och kontrollera att flaskan inte läcker.
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

Min kanin började dricka mycket vatten för någon vecka sedan. :crazy:

Det kan väl bero på deras foderstat?
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

vart kan man kaöpa burpellets? Granngården? Han äter bara gräs nu, får hö om det regnar och han är inne, på 12h börjar de verkligen stinka amoniak om honom.

Kan kastrering hjälpa mot lukten? Min andra hane luktar inte alls..
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

Granngården, mataffärer, zooaffärer... I princip överallt, om det är papperspellets. Toa Lätt och Majsans Remiss är märkena.
Menar du såna där andra pellets som man eldar med så ska de finnas på granngården.
 
Sv: Dricker MASSA vatten, kanin

Nä spånpellets över huvud taget. Får åka till granngården och köpa mig en stor säck ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 319
Senast: Habina
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 099
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp