dricker mycket vatten

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CurlySue
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 930
Sv: dricker mycket vatten

Hur mkt dricker hon? Det är ju väldigt varmt just nu och att bära på extra vikt frestar ju på en del. Våra hästar dricker minst 50-60 liter var per dygn nu.

Mvh JV

hade nog varit mer orolig om hästen inte drack mkt i denna värmen, ovsett dräktig eller ej.

Saltsten i hagen har du redan antar jag? För har man inte det så blir det svårt med att upprätthålla vätskebalansen i denna värmen.
Kolla gärna också att hästen begriper vad saltstenen är till för, en del är ju lite saktfärdiga :grin:. Jag brukar ta fram hästen till stenen, ta en blöt hand och gnugga på stenen, hålla fram handen till hästen, de brukar slicka lite då. Sen erbjuder jag den nedbötta stenen att slicka på.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fri tillgång till friskt vatten är en av de viktigaste faktorerna för en hästs hälsa och välmående. Brist på rent vatten kan leda till...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 295
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Freazer
·
Samhälle Vatten i kranen är något som många tar för givet. Det skall gå att dricka, smaka bra och vara gratis. Nu så införs individuell mätning... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
5 448
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka