Drömmen om en egen häst

Sv: Drömmen om en egen häst

Min första häst köpte jag för sparpengar, i efterhand visade det sig att jag inte var tillräckligt kunnig för den hästen och jag hade inte riktigt tid eller råd med träning på det sätt som behövdes. Nu, ett gäng år äldre o klokare, har jag lovat mig själv att aldrig köpa häst igen, utan att ha haft den på prov ett tag först. Har idag två underbara killar som jag känner väl och trivs bra med.

Ang pengar. Har du möjlighet till lösdrift så kan månadskostnaden sjunka m 50%. Har mina två billigare än vad vissa vänner har en, och hästarna trivs med sin frihet. Självklart ska du ha en liten buffert, så du kan hjälpa din häst om han/hon blir sjuk, men jag tror att ju naturligare du har din häst, ju billigare blir det.

Tusen lycka till. Din tid kommer.
 
Sv: Drömmen om en egen häst

Jag behövde heller inte betala något själv, inga saker till hästen heller:)

Har tre egna c-ponnyer, alla tre är maxade. O Jag har varsin Hoppsadel och dressyr sadel till Dem, 2 Pessoa Amo, 1 Prestige Versailles. och 3 Jaguar Dressyr. Jag hopp tävlar mest men någon dressyr blir det väll då o då! Alla grejer som jag har till mina ponnyer köpta vi helt nya ;P Och jag bor på en gård med 12 boxar i ett myrby stall o har pool o så :):):) Min syster har två egna ponnyer och 1 stor häst, mitt liv är BÄST!:D

ÄLSKAR MINA PONNYER MEST av allt i hela världen :heart33333333333333333333333333333:love::love::love::
 
Sv: Drömmen om en egen häst

kl
Nu är det längesedan jag skrev detta. Men jag ska börja söka medryttarhäst i skåne mer allvar. Även fast jag vill ha en egen häst så passar det inte just nu, jag har ett helgjobb men det är nte mycket extrapengar över. Som någon skrivit innan den som väntar på något gott väntar alltid förlänge haha men jag får söka lite mer och aldrig ge upp hoppet om att en dag ha en egen pålle ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Senast: Nox
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 013
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp