Bukefalos 28 år!

Dubbelkolla en spanska text?

Supersalt

Trådstartare
Hej :)

Skulle någon som kan lite spanska vilja hjälpa mig och läsa igenom en text? Jag har den både på svenska och spanska, så om något är helt upp åt väggarna fel går det att jämföra med den svenska texten. Sedan, är texten en okej text om mina framtidsdrömmar. Å ena sidan tycker jag att det är helt okej, och å andra sidan känner jag att jag borde skriva en hel uppsats (Och bara tanken på att skriva långa stycken på spanska gör mig nervös..:crazy:)


Spanska versionen:

Yo sueño en una futura ahí puedo vivir con caballos. Una posibilidad de apostar a los caballos, tener propias caballos y entrenar los caballos.
Lo que quiero con los caballos es entrenar obediencia/adiestramiento de caballo de libertad para espectáculos y shows. Un poco como el gran espectáculo de caballos Apassionata, he soñado de Apassionata desde que era pequeño.
Mi sueño grande, y espero un plano, es conseguir un caballo.

Desafortunadamente la gran gasto con los caballo, y la idea de un caballo ha traído los tanques a sus propios ingresos. Así que puedo pagar por mi caballo, sin depender de nadie más.
Cuanto más he pensado en mis propios ingresos, cuanto más pensé acerca de cómo iniciar su propio negocio y el plan es que este verano va un curso empresario para vivir finalmente en mi propio negocio.

Ahora los próximos tres años, voy a ir a la escuela secundaria y es de esperar tiene un negocio en el lateral. Si tengo la oportunidad, tiempo y dinero, el objetivo es conseguir que su propio caballo en dos años.

Svenska versionen:

Jag drömmer om en framtid där jag kan leva med hästar. En chans att satsa på hästarna, att ha egna hästar och träna dem.
Det jag vill göra med hästarna är att träna lydnad/frihetsdressyr för uppvisningar och shower. Lite som den stora hästshowen Apassionata, som har varit en dröm ända sedan jag blev fascinerad av uppvisningen som liten.
Den största drömmen och förhoppningsvis planen är att skaffa en alldeles egen häst.

Tyvärr så kommer det stora utgifter med hästar, och tanken på en egen häst har fört tankarna vidare till en egen inkomst. Så att jag själv kan betala för min häst, utan att vara beroende av någon annan.
Desto mer jag har tänkt på min egen inkomst, desto mer har jag tänkt på att starta ett eget företag och planen är att nu i sommar gå en entreprenörskurs för att i framtiden leva på mitt eget företag.

Nu de kommande tre åren ska jag gå på gymnasiet och förhoppningsvis driva ett företag vid sidan om. Om jag har möjlighet, tid och pengar är målet att skaffa egen häst inom två år.

Tack så himla mycket om någon vill ta sig tiden att hjälpa mig, om något tex grammatik fel uppkommer flera gånger, får någon gärna förklara hur det ska vara. Jag har nog gissat fram en hel del med lexikon.. :angel:
Tack igen om ni tog tiden att läsa:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp