Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bara en löjlig reflektion jag gjort: Varför tar dom flesta män dubbla trappsteg?
Tycker dom kanske det ser "trippigt" ut att ta varje?
Inte alls för jag bryr mej, är bara nyfiken. Någon???
Jag har funderat på det och jag tror det beror på att de har så långa ben att de räcker till att ta dubbla trappsteg utan större ansträngning och att det då går snabbare att ta sig upp
Jag tror det är så enkelt som så att dom har längre ben för det mesta och behöver inte ta alla steg. Jag går på varje, blir onödigt jobbigt och i värsta fall magplask om jag går varannan. Sambon går varannan och är därmed mycket snabbare än jag. Det kanske beror på att han är 184cm och jag är 161cm lång.
jag har långa ben o tar alltid dubbla. Om det ser så "trippigt" ut vet jag inte men det KÄNNS väldigt trippigt att kliva på varje, lite som att ta myrsteg
Det har jag aldrig tänkt på att killar i regel har längre ben och därför tar dubbla trappsteg. Och då även tjejer som är långbenta. Jag har korta taxaben så jag skulle knappast orka ta dubbla!
Tack allesammans!!
Jag faller i dina ögon under kategorin män. Jag tar nästan alltid dubbelsteg och anledningen är att det går fortast. Det ger också en extra utmaning rent fysiskt
Jag hoppar nog oftare över vartannat steg än vad sambon gör
Jag är 158 (nästan iaf) och han är 182.
Fast har jag brottom blir det varje steg och springfart istället.
Skola & Jobb
Hur hade ni hanterat denna situationen?
En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något...
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...