Dum fråga...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spider84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 750
Sv: Dum fråga...

Och är det någon som råkar ha en bild på ett par stångtyglar med ihopsydd flärp?

kan fixa bild på det imorgon och så kan jag nog mäta tyglar med i full

(för du menar tyglar som inte är delade utan ihopsydda va om jag fattade rätt?)

Ja precis och inte ihopsydda som överlappande utan undersidan på tyglarna ligger mot varandra så de bildar en flärp man lätt kan dra i för att korta eller justera stångtygeln...inte så vanligt direkt att man ser dessa tyglar.

Mina tyglar är 2,6 m, cob. Har ett par islandstyglar som är 2,2 m, för korta tycker jag.
Tror full brukar vara 3 m.

:bow: Tack för svaret!

Fler som har koll på tyglar?

Full tror jag också stämmer bra med 3m, men är alla ponny tyglar 2,2m eller varierar det?

:bow: Tack för svaret!

Fler som har koll på tyglar?

Full tror jag också stämmer bra med 3m, men är alla ponny tyglar 2,2m eller varierar det?

Nej, full är i stort sett alltid 2,80 m. En del x-full tyglar är 3 m. Typ dom man får med höökstränsen. Annars är dom omöjliga att få tag i.

Aha okej.

Står det med på hööks sida hur långa tyglarna är för då kan jag ju leta där. Var där inne och snabbkollade men hittade inget.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 357
Senast: iliedtoday
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Min lilla welsh mountain ska gå Sugar Cup i fälttävlan i helgen. Hade ni broddat? Och hur skyddar jag bäst mot brodd-tramp? Boots fram...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S