dumma sadelkammarväggar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 824
T

Tican

vi har kalkade väggar, och dom är hur jobbiga som helst! de är missfärgade, trillar av, osv. :crazy: det ser verkligen ut som stryk.

det är typ cement bakom, så vad kan man göra istället? :confused: hjälp!

Sv: dumma sadelkammarväggar

Är det kalken som flagar eller bruket som inte sitter?
Om det bara är kalken kan man först skrapa bort allt löst, sedan använda s.k. djupgrund för att binda kalken och sedan måla.
Att måla på en kalkad vägg funkar inte!!
Sitter inte bruket är får man knacka bort det lösa och putsa om.

Sådana väggar har vi i sadelkammaren och INNE i boxarna :crazy: Jag har målat om i sommar, men vad vi skulle göra med dessa väggar skulle stallägaren fundera ut men glömde visst :angel:
Min pappa är målare så jag frågade honom om vad man skulle göra, de alternativen vi hade var att kalka om (skit jobbigt och skulle förstöra övrig målning i såfall skulle man kalkat först) eller så får man skura av allt (de åker av i massor om man spolar eller skurar på vårt) och sen får man köpa en speciell färg till dessa väggar, den är nog rätt dyr jämfört med vanlig färg.

Om det är kalken som lossnar är det ju bara att skura bort den och kalka om eller måla om.
Men på cementväggar är det inte så viktigt att kalka. Vi har det på våra träväggar, det är bra mot typ termiter osv.
Våra cementväggar är bar vitmålade för att matcha.

Om väggar faller sönder vet jag tyvärr ej vad man kan göra... Jag är inte så händig av mig ..

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka