Rider just nu en 6-årig ponny och har tänkt variera mig mellan ungponnyklass och vanlig klass. JAg rider henne på ett bett jag inte får starta ungponnyklass på, vilket innebär att om jag vill rida en LC med omhoppning och en LB i ungponnyklass så måste jag byta bett mellan klasserna, så har iaf jag tolkat TR.
Tkr att detta verkar korkat samt anser att många som rider ungponny är vuxna eller åtminstonde mer erfarna än de som rider avd A, de som rider avd B bör därför vara duktiga och i regel erfarna nog att välja ett bett som passar hästen i fråga...
Själv tycker jag att det inte bör finnas någon skillnad vad gäller bettregler för ungponny/äldre ponny eftersom ett skarpare bett ofta används i utbildningssyfte på unga hästar...
Vad tycker ni? Någon som håller med eller är jag ensam om min åsikt?
Tkr att detta verkar korkat samt anser att många som rider ungponny är vuxna eller åtminstonde mer erfarna än de som rider avd A, de som rider avd B bör därför vara duktiga och i regel erfarna nog att välja ett bett som passar hästen i fråga...
Själv tycker jag att det inte bör finnas någon skillnad vad gäller bettregler för ungponny/äldre ponny eftersom ett skarpare bett ofta används i utbildningssyfte på unga hästar...
Vad tycker ni? Någon som håller med eller är jag ensam om min åsikt?