Masse

Trådstartare
Är det någon mer här som har en eller känner någon som har?
Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med leveranser av dom?
För att göra en lång historia lite kortare, så köpte eller beställde jag en ny 2015 med en viss leveranstid utlovad. Det var inte den billigaste utan tvärt om nästan det dyraste man kunde få. Nu skyller man på en massa och den bil jag beställt kan inte levereras. Så när jag ringer och är arg plockar man fram en annan bil som inte stämmer med det jag beställt. Denna är något dyrare men jag slipper betala något extra.
Älskar min bil men börjar fundera på att byta den mot en med något mer utrustning, saker som jag upptäckt att jag saknar.
Då händer det en viltolycka och bilen måsten in och lagas. När den är inne för skadebesiktning passar jag på att fråga vad jag får för pris en ny. Den gamla kommer man inte att ha tid att laga på en månad och sedan kommer reparationen att ta 7 arbetsdagar. Så när jag får en bra deal på en lagerbil, samma årsmodell som den jag har slår jag till. Jag kommer ju att slippa vara utan bil och behöver inte åka fram och tillbaka hos bilfirman som det ändå bli 12 mil av var gång.
Nu blir det ju ingen leverans inom två veckor och inte heller tre. Då hör jag av mig och undrar vad som hänt. Man säger då att leveranskontoret missat beställningen och man lägger in en blixtorder på den.
OK jag väntar och dagen för den gamla att åka in på verkstad kommer och jag är optimistisk och tänker att jag nog inte kommer att hämta ut den gamla utan den nya. Det är lite saker som t ex vinterdäck som bytas mellan bilarna.
Så kommer dagen då jag får telefonsamtal som säger att din bil är klar att hämta. Jag tror ju att det är den nya eftersom det gått betydligt mer än 14 dagar till och med sedan "blixtordern". Men det är den gamla och den nya har inte kommit ännu. Nu är felet i Stockholm som "tappat bort" orden.
Jag ger det någon dag utan att höra ifrån och då ringer jag och säger upp avtalet. Säger att om jag skulle ha en bil att vänta på hade jag inte valt en lagerbil utan valt precis det jag ville ha med modell, färg och utrustning. Inte sjutton en likadan som jag har. Försäljaren undrar då om ha räkna på en ny? Ja säger jag och frågar vilka färger finns den i? Jag kommer ihåg att det kommit någon ny sedan 2015. Försäljaren säger att han inte kommer in i dator men ringer upp om fem minuter.
Allt kan hända och jag är ganska tålmodig. Men nu har det gått två veckor sedan han skulle ringa om fem minuter. Så jag ringer upp chefen på bilfirman och säger att känner mig inte direkt som en prioriterad kund. Då ljuger han mig rakt upp i ansiktet och säger att försäljaren ringt mig flera gånger. Inte på mitt nummer i alla fall säger jag. Jodå det har försäljaren sagt.
Nåja där står jag nu och fick inte ens en lite ursäkt om det blivit fel.
Så är det problem att leverera Dusters eller är det en ur usel bilfirma?
Ungefär där är jag nu jag fick inte ens en ursäkt. Tur för dom att jag är så himla nöjd med bilen jag har. Jag har definitivt fått det bästa möjliga och till ett jämfört med andra märken löjligt lågt pris. Hade jag inte fått det hade jag bytt bilen mot ett annat märke ögonblickligen.
 
Usel bilfirma. Vi har både Duster och Logan, inget krångel alls. 2014 års modell dock, vet inte om det gör någon skillnad.
 
Usel bilfirma. Vi har både Duster och Logan, inget krångel alls. 2014 års modell dock, vet inte om det gör någon skillnad.
Borde ju vara någon skillnad och med tanke på stulet bara med återkopplingen på en ny version lutar jag åt att det är bilfirman som är problemet. Men vill kolla med andra som köpt Dacia.
 
Har ingen själv men flera andra här har och de är jättenöjda.
Köpt i Göteborg i bilaffär som ligger vid Lana.
 
Detta låter ju som det är firman som är felet.
Synd att man inte bor i Göteborg då, jag har varit i Lund och försökt köpa.
 
Detta låter ju som det är firman som är felet.
Synd att man inte bor i Göteborg då, jag har varit i Lund och försökt köpa.
Det verkar finnas flertalet återförsäljare söderut. Bla i Malmö och Helsingborg. Kanske kan du kolla om dom verkar bättre?
 
Detta låter ju som det är firman som är felet.
Synd att man inte bor i Göteborg då, jag har varit i Lund och försökt köpa.
Lund är värdelöst, de är helt ointresserad av en. Vi köpte på Bil-Månsson i Eslöv. Har bara gott att säga om dem, fick väldigt bra betalt för våra inbytesbilar också, som Lund bara fnyste åt.
 
Nu har jag gjort ett nytt försök och beställt av samma företag som finns i Eslöv, fast i Hörby som ligger närmare mig.
Får se om det kommer att fungera denna gången, nu är det tredje gången gillt. ;)
 
Hoppas det går bättre den här gången! Vi har en Duster och det har inte varit några problem att få den eller den utrustning vi beställt.
 
Mina föräldrar har Duster och vi har både Sandero och Logan. Logan köptes iofs som lagerbil men de andra har beställts och det har inte varit några som helst problem.

Hoppas det löser sig!
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 448
Senast: ptr
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 554
Senast: ameo
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 810
Senast: Migo
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp