Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
KL
Jag kanske kan slänga med en fråga i tråden också? Tar mig friheten iaf
Har en häst som knäpper av i nacken med pelham i hoppningen med går väldigt bra på det annars. funderar på om det blir mildare om man har ett difference träns med pelham? Eller är det korkat?
Om den knäpper av så har du ju svaret där själv... Byt bett? Rid annorlunda?
Tveksam till att ett träns skulle göra såå stor skillnad, men man vet ju aldrig!
Köp tränset och prova Det är ju så billigt menar jag...
Trycket må väl vara det samma men flyttas längre ner på nacken bara? Vart ska det annars ta vägen? Detta typ av bett för med sig detta pga dess utförande. Vill man inte ha trycket i nacken, ja då må man bort med hävstången. Byt bett.
Jag håller med Nominous, sen tror inte jag att det kanske bara är trycket i nacken som gör att hästen knäpper av. Ofta är det även ridningen som behöver ändras den oxå - speciellt om man som ryttare är van att ha ett "skarpare" bett som pelham och sen skall gå över till att inte ha hävstångsverkan längre. Hästen knäpper av i nacken för att trycket blir för stort för munnen, och när de knäpper av går det inte att "komma åt" hästen, just för att den har backat av från kontakt. Det blir svårt att prata med en häst som lagt på luren .
Ingen aning Har aldrig använt luva.
Men jag gissar att det kan bli svårt att få den att sitta fast för visst sitter väl luvan under nackstycket på nåt sätt, sen knuten under hakan??
Jag har bara luvor utan knyte så enda sättet som sitter fast är ju under nackstycket så jag tänkte att det blir nog lite svårt att få den att sitta kvar x)