Dyon the Difference

settis

Trådstartare
Undrar om ni som har detta träns märker skillnad när ni rider era hästar med det än med ett vanligt träns? :)

Sv: Dyon the Difference

Puttar tråden lite, vill gärna veta jag med :)
2043-3330_1.jpg

KL
Jag kanske kan slänga med en fråga i tråden också? Tar mig friheten iaf :D

Har en häst som knäpper av i nacken med pelham i hoppningen med går väldigt bra på det annars. funderar på om det blir mildare om man har ett difference träns med pelham? Eller är det korkat?

Om den knäpper av så har du ju svaret där själv... Byt bett? Rid annorlunda?
Tveksam till att ett träns skulle göra såå stor skillnad, men man vet ju aldrig!
Köp tränset och prova ;) Det är ju så billigt menar jag... :D

Sen rapporterar du hit ;)

Tänkte att eftersom det inte blir tryck på nacken så skulle hon isf inte knäppa av?

Trycket må väl vara det samma men flyttas längre ner på nacken bara? Vart ska det annars ta vägen? Detta typ av bett för med sig detta pga dess utförande. Vill man inte ha trycket i nacken, ja då må man bort med hävstången. Byt bett.

Jag håller med Nominous, sen tror inte jag att det kanske bara är trycket i nacken som gör att hästen knäpper av. Ofta är det även ridningen som behöver ändras den oxå - speciellt om man som ryttare är van att ha ett "skarpare" bett som pelham och sen skall gå över till att inte ha hävstångsverkan längre. Hästen knäpper av i nacken för att trycket blir för stort för munnen, och när de knäpper av går det inte att "komma åt" hästen, just för att den har backat av från kontakt. Det blir svårt att prata med en häst som lagt på luren ;).

Ingen aning ;) Har aldrig använt luva.
Men jag gissar att det kan bli svårt att få den att sitta fast för visst sitter väl luvan under nackstycket på nåt sätt, sen knuten under hakan??

Jag har bara luvor utan knyte så enda sättet som sitter fast är ju under nackstycket så jag tänkte att det blir nog lite svårt att få den att sitta kvar x)

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 943
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka