Easy Boot epics?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 026
F

FTW

Någon som har kommentarer om Easy Boots Epics? Sitter de bra? Skaver? Stabila?
Bättre eller sämre än BoaBoots?

Sv: Easy Boot epics?

Finns det ingen som har provat Easy Boots Epics? :cry:

Dom är väl ganska nya så det är kanske inte så måga som hunnit testa än.

Om man ska tro tillverkaren så är ju Easy Boot Epics inget annat än EasyBoots med 'fasta' gaiters..

Nä, men just dessa fasta gaiters borde väl få dem att sitta bättre, eller?
Jag vet att vissa haft problem med att få de gamla easy bootsen att sitta på, men efter vad jag hört så sitter epics:en kanon - bättre än Boa.
Jag hade ju tänkt köpa Boa, men så hörde jag att de kan ge skav ...
VILSEN :o :crazy: :confused:

FTW skrev:
Nä, men just dessa fasta gaiters borde väl få dem att sitta bättre, eller?
Jag vet att vissa haft problem med att få de gamla easy bootsen att sitta på, men efter vad jag hört så sitter epics:en kanon - bättre än Boa.
Jag hade ju tänkt köpa Boa, men så hörde jag att de kan ge skav ...
VILSEN :o :crazy: :confused:

Jag har en OTROLIGT skavkänslig kille (som lyckades få skav av EasyBoots btw). Har två dagar i rad ridit med Boaboots med gaiters. I all möjlig och omöjlig terräng inkl vatten. INGA skav. Lite ruggad päls precis ovanför kronranden på bakfossingarna (bootsen är lite stora bak då han demolerade sina hovar på en vecka barfota) men inte skav. Dock eftersom han är förtidspensionär rider vi ju inga tvåtimmarsturer längre så kan inte säga hur det skulle bli på längre turer än en timme, men.. DESSUTOM så sitter skavet på framsidan av kronranden, och jag har INTE använt de små grejerna som hör till gaitersen för att skydda mot skav just på framsdan, det ska erkännas. Men inga skav ändå.

Jag provade EasyBoots för flera år sen och blev tyvärr avskräckt från allt vad barfotaboots heter för lång tid framöver.

Så den erf jag har av vanliga Easyboots (nu har jag aldrig provat Epics dock) och den tvådagars erfarenheten jag har av Boa så vinner Boa överlägset. Jag måste erkänna att jag är kär i boabootsen, förutom att de är lite tunga (jag är kinkig) så är de underbara. Löjligt lätta att ta av och på och spänna, sitter bra och verkar inte bekymra hästen (som gick som en kråka med PGbeslag och är himla kinkig med sina fötter och vad som är på dem) alls ens första gången.

Alexandra_W skrev:
Jag provade EasyBoots för flera år sen och blev tyvärr avskräckt från allt vad barfotaboots heter för lång tid framöver.

Why? Var det för skav?

FTW skrev:
Why? Var det för skav?

Dels fick han skav ja, sen tyckte jag de var fippliga, försök spänna spännet med stelfrusna fingrar i minus 25, för att inte tala om att försöka slå loss snö och is och få upp det en timme senare. Dessutom gav broddarna i princip inget grepp om det var snö ovanpå isen.

Det blev dyrt (eftersom det inte fungerade), krångligt och orsakade en massa svordomar. Jag gav upp efter två veckor.

Men det är väl samma typ av broddar till boabootsen?

Sweet skrev:
Men det är väl samma typ av broddar till boabootsen?

Nu kanske, men då när jag provade skilde de sig.

Dock ska jag glatt erkänna att jag är tveksam till broddarna på Boabootsen, dels känns det som risken för punkttryck är stor, och dels är jag osäker på hur de där små låga pluttbroddarna egentligen biter på is under snö. Sen ser jag hur det kan komma in och packas ENORMT med snö i boabootsen uppifrån med (något som ju inte händer med Easyboot). Så risken är stor det blir vanliga hederliga järnskor och brodd i vinter ändå. Jag får återkomma if rågan.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Marvin
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?