Efter kastrering!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Linda.B
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 909

Linda.B

Trådstartare
Ni som kastrerat era hingstar - Vart det någon större förändring på dem tiden efter? Vår 3-års hingst kommer att kastreras i veckan - Inte för att han på något sätt har varit bråkig eller svårhanterlig! Utan för att kunna gå tillsammans med andra hästar, då han är mycket valpig & lekfull så tror vi att han skulle få roligt att gå tillsammans med lösdriftsflocken som består av olika raser - På mycket stora ytor!

Vart det någon skillnad i träning/tävling på era hästar? Sambon tror att han kommer kunna slappna av mer och inte ha sådan koll på alla andra hästar.

Vore intressant att höra hur era hästar blev! //Linda

Sv: Efter kastrering!

De flesta har vi kastrerat redan som två-åringar för att dom just inte skulle börja hitta på en massa "skit". Fast en sparde vi som hingst ända tills han blev 7 år,var väldigt snäll,kunde åka i samma trp som stona.
Började tävla han som 3-åring,brydde sig inte om de andra hästarna vare sig vi var på banan eller hemma,sen kom det krypans detta här med vaktet, stona vi hade då var/är fuxar o då sprang han bara o vaktade om det fanns fuxar med i loppen.

Sen nöp vi kulorna av han o då upphörde detta o han kunde koncentrera sig på sitt "jobb" igen.

Sv: Efter kastrering!

Fråga mig om ett tag... Vi kastrerade "vår" kille förra veckan och det blir denförste som jag följt "hela vägen" från nyfödd till kastrat...
För övrigt är han som vi beskriver eran så anledningen för kastraktion för oss var i första hand att han skulle koncentrera sig mer på sitt arbete.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 143
Senast: Mia_R
·
R
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma... 13 14 15
Svar
283
· Visningar
16 353
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 135
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 087
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka