Bukefalos 28 år!

Efter turbulensen – ridsportförbundets ordförande avgår

Svenska ridsportförbundet har varit under hård granskning det senaste året, inte minst i frågan om hur man har hanterat uppgifter om sexuella övergrepp och trakasserier.
Nu meddelar ordförande Ulf Brömster att han inte kommer kandidera till omval vid nästa års förbundsstämma om sex månader.
 
Herregud, jag fick en chock när en medlem ur JU dryftar sina unkna värderingar i facebooktråden under artikeln om ingen vågar efterträda och kallar kritikerna för läktarryttare hatiska och fyllda med illvilja och passar på att berömma alla sina medarbetare på förbundet för gott arbete! ... say what? WHAT?
 
Herregud, jag fick en chock när en medlem ur JU dryftar sina unkna värderingar i facebooktråden under artikeln om ingen vågar efterträda och kallar kritikerna för läktarryttare hatiska och fyllda med illvilja och passar på att berömma alla sina medarbetare på förbundet för gott arbete! ... say what? WHAT?
Lustigt ändå hur termen läktarryttare alltid används negativt.

Min erfarenhet är att om man är aktiv och tittar på och bevakar hur saker fungerar på nära håll så lär man sig alltid mer än om man går på konferens en gång om året. Ta journalister som exempel.

Det finns en grupp av journalister som bevakar Friends, Göteborg, Falsterbo och årets mästerskap i den egna favoritgrenen plus eventuellt Aachen. För Aachen är ju större och bättre än allt och regnar det kan man ju alltid hänga i VIPen eller ryttarbaren.

Sätt dem i relation till de journalister och andra "equestrian nutters" som de facto är ute 365 dagar om året både på nationella och internationella tävlingar på alla nivåer oavsett väder. Vilken grup journalister och "equestrian nutters" kan sporten på sina fem fingrar liksom? Det är ju precis samma sak som de som sitter på beslutsposter i sporten. De besöker typ exakt samma event som kategori ett av journalistkåren och har oftast noll verklighetsförankring.
 
Herregud, jag fick en chock när en medlem ur JU dryftar sina unkna värderingar i facebooktråden under artikeln om ingen vågar efterträda och kallar kritikerna för läktarryttare hatiska och fyllda med illvilja och passar på att berömma alla sina medarbetare på förbundet för gott arbete! ... say what? WHAT?
Var tvungen att leta upp det, och hjälp! Om hennes syfte var att försvara sina kompisar så har hon lyckats att göra precis tvärtom, förtroendet sjönk just om möjligt ytterligare en liten bit.

Vill man gå in och försvara något är mitt tips att inte gå till personangrepp, folk lyssnar så mycket bättre om man har en saklig ton istället för att försöka trycka ner sina motståndare.
 
Herregud, jag fick en chock när en medlem ur JU dryftar sina unkna värderingar i facebooktråden under artikeln om ingen vågar efterträda och kallar kritikerna för läktarryttare hatiska och fyllda med illvilja och passar på att berömma alla sina medarbetare på förbundet för gott arbete! ... say what? WHAT?
Var tvungen att leta upp det, och hjälp! Om hennes syfte var att försvara sina kompisar så har hon lyckats att göra precis tvärtom, förtroendet sjönk just om möjligt ytterligare en liten bit.

Vill man gå in och försvara något är mitt tips att inte gå till personangrepp, folk lyssnar så mycket bättre om man har en saklig ton istället för att försöka trycka ner sina motståndare.
Skärmdump eller länkning , tack.
 
Var tvungen att leta upp det, och hjälp! Om hennes syfte var att försvara sina kompisar så har hon lyckats att göra precis tvärtom, förtroendet sjönk just om möjligt ytterligare en liten bit.

Vill man gå in och försvara något är mitt tips att inte gå till personangrepp, folk lyssnar så mycket bättre om man har en saklig ton istället för att försöka trycka ner sina motståndare.
Ja det var verkligen en äkta popcorn-diskussion 🍿🤓
 
Herregud, jag fick en chock när en medlem ur JU dryftar sina unkna värderingar i facebooktråden under artikeln om ingen vågar efterträda och kallar kritikerna för läktarryttare hatiska och fyllda med illvilja och passar på att berömma alla sina medarbetare på förbundet för gott arbete! ... say what? WHAT?
En del borde för sin egen skull inte öppna munnen och avslöja sig. Att inte ens vara såpass vettig och kompetent att man klarar av att föra ett vettigt PR-språk. Att inte ens inse att man gräver sin egen grav och fullständigt gör bort sig!

Tyvärr är det nog stor risk att det inte räcker med att UB slutar utan det behövs nog tas fram den stora kvasten och rensa rejält i leden. JU och DIN har ju fattat egna beslut och kommer att fortsätta att göra det oberoende av vem som är ordförande. Tillika så har väl ordföranden bara en röst mot alla de andra i styrelsen. Även om det skulle bli en mycket kompetent ny ordföranden så kan det tyvärr nog bli ett svårt jobb om resten av de valda väljer att spjärna emot och obstruera. Vi får hoppas på många nya vettiga personer!
 
En del borde för sin egen skull inte öppna munnen och avslöja sig. Att inte ens vara såpass vettig och kompetent att man klarar av att föra ett vettigt PR-språk. Att inte ens inse att man gräver sin egen grav och fullständigt gör bort sig!

Tyvärr är det nog stor risk att det inte räcker med att UB slutar utan det behövs nog tas fram den stora kvasten och rensa rejält i leden. JU och DIN har ju fattat egna beslut och kommer att fortsätta att göra det oberoende av vem som är ordförande. Tillika så har väl ordföranden bara en röst mot alla de andra i styrelsen. Även om det skulle bli en mycket kompetent ny ordföranden så kan det tyvärr nog bli ett svårt jobb om resten av de valda väljer att spjärna emot och obstruera. Vi får hoppas på många nya vettiga personer!
Har funderat lite på hur SvRF tänker angripa det här caset med en galenpanna i ett utskott som ju knappast har mandat att företräda SvRF i media/social media såsom hon nu gjort. Sätt det i relation till dressyrtränaren som i blixtens hastighet var på gränsen att bli tjärad och fjädrad av de ansvariga på förbundet för några anonyma kommentarer på Flashback liksom 🤔
 
Har funderat lite på hur SvRF tänker angripa det här caset med en galenpanna i ett utskott som ju knappast har mandat att företräda SvRF i media/social media såsom hon nu gjort. Sätt det i relation till dressyrtränaren som i blixtens hastighet var på gränsen att bli tjärad och fjädrad av de ansvariga på förbundet för några anonyma kommentarer på Flashback liksom 🤔
Ja de är många som har skadat ridsportens anseende. Men det har de inte vett att förstå.
 
Tidningen Ridsports notis om att han inte ställer upp för omval, kolla kommentarerna.
Jag har gjort det. Den enda som inte är rakt positiv till det uppmanar föreningar att använda sin demokratiska rätt, det är väl det närmaste man kan komma isf. Annars kan jag inte hitta något som ser det minsta konstigt ut.
 
Jag har gjort det. Den enda som inte är rakt positiv till det uppmanar föreningar att använda sin demokratiska rätt, det är väl det närmaste man kan komma isf. Annars kan jag inte hitta något som ser det minsta konstigt ut.
Artikeln har rubriken "Jag kan inte se någon efterträdare".
 
Herregud, jag fick en chock när en medlem ur JU dryftar sina unkna värderingar i facebooktråden under artikeln om ingen vågar efterträda och kallar kritikerna för läktarryttare hatiska och fyllda med illvilja och passar på att berömma alla sina medarbetare på förbundet för gott arbete! ... say what? WHAT?
Väldigt snyggt av bukefalisten som lyfte hennes roll också, annars hade nog inte många reagerat på hennes inlägg. :up:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ulf Brömster har varit Svenska Ridsportförbundets ordförande de senaste åtta åren, och även om det har varit framgångsrika år rent...
Svar
1
· Visningar
442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp