Egen hemsida

R

rattalskare

Hej! höll just på att fin justera min "affärsidé" på lektionen och det blev 3 sidor men hur fixar jag så att man kan länka till varge sida med en fiffig knapp? sä här ser den ut ljust nu + två sidor som jag bara inte kan koppla in. Jag arbetar i Microsoft Frontpage.

Hemsidan:
W:\Näthandel b\index.htm
 
Sv: Egen hemsida

Kopiera den och klistra in i sökfältet
 
Sv: Egen hemsida

Till att börja med behöver du lägga upp den på Internet så vi andra kan se den. Nu ligger den lokalt på din dator.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Egen hemsida

Okej men går den ändå att finjustera sedan?
 
Sv: Egen hemsida

Eumh.... Hur lägger jag ut den som hemsida?
 
Sv: Egen hemsida

Ibland följer det med ett eller flera hemsideskonton med Internetabonnemanget, du kan börja med att kolla om du har det eller har möjlighet att få. I annat fall är det enklaste att leta rätt på någon sajt som låter användare lägga upp hemsidor hos dem. Det har skrivits flera trådar i ämnet så du kan säkert hitta lite mer info om du kikar i någon annan tråd som handlar om just detta, men nga förslag är: passagen & freewebs.

För att få upp själva hemsidan på nätet använder man oftast FTP. Hur du gör finns bra förklarat i den här tråden.

När du väl lagt upp hemsidan så finns det inget som hindrar att du går in och ändrar koden och därefter laddar upp det nya dokumentet. Det är att ändra hemsidan som är halva nöjet. ;)

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 233
C
IT & mobiler Vi ville egentligen inte ha några Excel-dokument på hemsidan, men nu verkar det bli så ändå... (Lång text nedan - för den som inte...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp