• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare via
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 915

via

Trådstartare
Är det någon som vet vad Eklind hette i förnamn, vad han har skrivit, och var man kan få tag på det? Tacksam för alla tips.

Sv: Eklind

Vilken Eklind menar du? Om du menar den som var Ehrengranaths lärare:

"Ridkonstutbildningen

Ehrengranat började tidigt med sina studier i ridkonst. Redan vid tolv års ålder började han studera vid akademin i Uppsala.
Som beridare-skolär vid läroverkets ridskola skolades han in av dåvarande Akademie-stallmästaren Eklund. Därefter genomgick han en fullständig kurs vid ridskolan på Strömsholm, som då stod under ledning av den ryktbare stallmästaren Fagerström. Vid hofstallet i Stockholm fick han också utbildning i körkonst genom fodermarsken Pirat och lifkusten Bovin."

Så kan du väl pm:a ......mvh/T_B

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 472
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 333
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
214
Senast: Gimlan
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka