Bukefalos 28 år!

via

Trådstartare
Är det någon som vet vad Eklind hette i förnamn, vad han har skrivit, och var man kan få tag på det? Tacksam för alla tips.
 
Sv: Eklind

Vilken Eklind menar du? Om du menar den som var Ehrengranaths lärare:

"Ridkonstutbildningen

Ehrengranat började tidigt med sina studier i ridkonst. Redan vid tolv års ålder började han studera vid akademin i Uppsala.
Som beridare-skolär vid läroverkets ridskola skolades han in av dåvarande Akademie-stallmästaren Eklund. Därefter genomgick han en fullständig kurs vid ridskolan på Strömsholm, som då stod under ledning av den ryktbare stallmästaren Fagerström. Vid hofstallet i Stockholm fick han också utbildning i körkonst genom fodermarsken Pirat och lifkusten Bovin."

Så kan du väl pm:a ......mvh/T_B
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 095
Senast: mily
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 379
Senast: Nepenthe
·
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: Grazing
·
Mat Vad är era bästa tips på enkel sommarmat? Typ trevliga sallader, bowls, wraps el annat liknande. Känner att ska det fortsätta vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 440
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tvillingdräktighet
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp