• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lotta2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 823
L

lotta2

Om man har en häst som fått eksem av knotten första gången i år. Är det då säkert att det kommer tillbaka nästa år eller kan det vara för att det har varit extremt mycket knott i år. Jag menar, till nästa betessäsong, ska man då med all säkerhet ta på eksemtäcke tidigt eller kan man vänta för att se om det går bra utan.

Sv: Eksem

Om man har en häst som fått eksem av knotten första gången i år. Är det då säkert att det kommer tillbaka nästa år eller kan det vara för att det har varit extremt mycket knott i år. Jag menar, till nästa betessäsong, ska man då med all säkerhet ta på eksemtäcke tidigt eller kan man vänta för att se om det går bra utan.

Se det fetmarkerade, ja du ska ta på täcket tidigt. När hästen väl börjar klia sig kan det vara oerhört svårt att bryta kliandet vilket är väldigt onödigt.

Sv: Eksem

Ok, tack för ditt svar. Jag tänkte bara att då är det ju svårt att märka om de fortfarande får eksem. Men det är kanske så att har det kommit så är det kroniskt och finns inte mycket mer att göra än att låta ha henne täcke varje sommar. Jag har köpt Horsol, och så smörjer jag in henne med flugmedel och Swich också. Tycker så synd om henne. Det bara kom över en natt. Tog inte mer än en halv vecka så var hela manen borta.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
603
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka