Sv: Eksem
Jag som är ägare till en "knott-häst" har blivit trött på allt avklippande utav fina manen

så nu även fast hon inte har visat tecken har jag satt på täcket för säkerhetsskull extra tidigt.
Man ska ju ha på det innan helvetet kan få fotfäste så att säga.
Min första sommar var ju klåda rakt igenom, vi köppte ett flugtäcke från domani men det var ju lite sent, hon hade redan bett så det blev smörja hela sommaren + täcket. Hästen magrade även
Andra sommaren hade vi flugtäcket tidigt, vi köppte även ett med uv-skydd men det var för stort så stora pållan kunde ha det

. Hon klarade sig fint i början men ett flugtäcke hjälper ju inte särskilt mycket mot mygg eftersom deras snablar går igenom. i slutet av sommaren fick vi tipset om Horsol som funkade skit bra men det var ju som sagt lite sent då, manen var ju redan av men klådan försvann.

hästen magrade i mitten av sommaren
Nu denna sommaren har hon eksemtäcke på (utan magplatta) från början, nu ska hon baske mig ha kvar manen

Hon har inte visat några tecken än, innan kom de tidigt så jag hoppas på att jag varit i god tid

hästen har bra hull för tillfället
Mitt råd: ha eksemtäcke på om eksemen var stor sist, hästen avmgrade och fick sår så jag antar... Om du inte vill ha detta alternativet, köp Horsol (finns på apoteket om inte går det att beställa hem till ditt lokala apotek) och ha till hands, lovar att det funkar.
Aloe vera funkade inte på min, inte ett dyft men jag tror det var bra för torr hud