Eksemtäcke, glömde märken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _vip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 079
V

_vip

Jag har haft jättebra eksemtäcke, och ska beställa en likadant nu. Men vet inte vad jag har märke!

Köpte den begagnand från hästnet, tror det är beställt från england. Var dyr, typ 2000kr. Vit tyg (iaf 2011), och vad gör den så bra, täcken går hela vägen till framknäna och täcker oxå mellan bakben. Tyg är jättestark, men ändå inte varmt till häst. När jag köpte täcken, hittade en websida med den märke men har byt datorn och har inte heller det kvar.. i hemsidan kunde man beställa mm. olika delar (mellan bakben) till hingst/valack eller till sto. Men om sidan var på engelska eller på svenska, det kommer jag inte håg.

Nån som har likadant täcke och kan berätta vad den har märke? Eller nån som har hittat hemsidan på den täcken? Hoppas nån kan hjälpa.

(Och som ni ser, jag kan inte 100% svenska, hoppas ni förstå ändå)

Sv: Eksemtäcke, glömde märken!

Låter inte som det boett jag känner till. Men det kanske har tillkommit modeller.

Du har ingen bild? Det står inget på täcket nånstans?

Jag vet några få som går ner till knäna, men inget med både ner till knäna och mellan bakbenen.

Tyvärr har jag ingen bild och har inte heller täcke kvar. I hemsidan kunde man beställa typ bara den biten som kommer mellan bakbenen och/eller ner till knäna.

Har googlad nu hela kvällen, och hittade märke USG. Är inte samma som jag hade, men täcken såg bra ut. Nån som har USG eksemtäcke? Är dom bra? Tänkte bara att värg är kanska mörkt, är det jättevarmt då oxå?
Bild finns här:
http://www.e-shop-direct.com/eshop/usg-reitsport/ekzemdecke-3505/
Kosta ca. 1500kr med huva.

Hästen kommer garanterat bli biten i 'hålet' på bringan? Men det går väl sy igen.

Generellt så är täcken med 'baddräktstyg' av sämre hållbarhet än de 'vävda'.

Vore jag dig skulle jag sikta på ett Boett, de går att få med 'juverskydd' som skyddar mellan bakbenen (och borde funka till valack med, annars syr de gärna på beställning), och det går att få med frambensskydd även om jag är liiite tveksam till passformen där (nog bättre få det sytt som man vill/sy på skydd). Googla boett hittar du hemsidan och mer info (titta på tillbehör/reservdelar)

Ja, kanske. Jag ser knappt hur det sitter, ser ut nästan som det sitter från mellan bakbenen nästan mot svansen till framåt halva magen, därav min fråga.
Smart i alla fall med heltäckande! Nått sånt skulle jag velat ha när jag red i skogen under "älgflugetid" i Örebro :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Chat GPT
Tillbaka