En äldre kattkompis

R

retroflickan

Min sambo och jag har planer på att i nästa vecka åka och titta på en förtjusande katt som av smärre skönhetsfel inte blivit såld tidigare, och om allt går bra får vi köpa den och ta med den hem samma dag. Den här katten är född i mitten av februari i år och alltså någonstans runt 21-22 veckor gammal.
Tanken är att denna katt ska bli kattkompis till vår nuvarande katt, som jag behållt från en kull och tagit med när jag flyttat ihop med sambon. Hon är snart 17 veckor.

Jag har sökt och sökt på internet ang. detta med att introducera en tekniskt sett äldre kattkompis till en katt, men bara hittat trådar om att introducera en kattunge till vuxna katter. Nu rör det sig ju om två kattungar som båda har vuxit upp med andra katter och som dessutom ligger rätt nära varandra i ålder. Men jag undrar ändå om det kan bli problem? Rent formellt så har ju den yngre katten bott hos oss längst, så det är "hennes" lägenhet. Spelar fem veckor så stor roll eller borde det gå rätt bra just för att de båda är såpass unga?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har problem med magarna på mina katter och hoppas kunna få hjälp och tips från er. Ursäktar långt inlägg. Det började med att...
Svar
11
· Visningar
3 943
Senast: lulski
·
H
Övr. Katt nu är det snart dags... jag måste säga hejdå till min bästa vän, och det är mitt fel att hon har fått lida denhär tiden. förlåt, men...
Svar
12
· Visningar
1 539
Senast: Majvi
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 371
Senast: Fille
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp